Gå til innhold

Flere her som har gått i "fella" å må vugge/vippe/bære i søvn...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sliten å lei.

Jenta er 6 mnder å jeg må vugge/bære/trille/vippe for at hun skal sovne...

Å nå er jeg så sliten å lei at jeg kjenner jeg blir i dårlig humør bare vi nærmer oss leggetid....

De bæring som ved4ukers alder tok 2 min, to etter 2 mnder ett kvarter... Å nå kan det ta opptil en time!!!!!

Er det fler i samme båt?? Hun tar ikke smukk heller....

Hva har dere i såfall planer om å gjøre med det?

Fortsetter under...

Skrevet

Det er ikke annet å gjøre med det enn å slutte:) Husk det er du som bestemmer.

Skrevet

Når jeg merker på at han blir trøtt, legger jeg han i vogna. Enten går jeg/vi en tur, eller så rugger jeg og rugger og rugger og rugger. Jeg holdt på å si, da faller han i søvn uten å blunke ;)

Men han tar smokk da. Så lær henne å bruke det;) Den er uhyre effektiv og god å ha å kose med.

Så, mitt tips er å bruke vogna konsekvent. Da slipper du belastningen på armene og ryggen din.

Lykke til!

Skrevet

Det gaar ann aa laere henne av med det. Er ikke noen ekspert, du kan sikkert lese mer i boeker, men et tips er f.eks aa holde henne til hun er rolig, deretter legge i sengen og proeve aa roe henne der, med "hysj hysj" lyder, holde haanden paa etc. Finnes mange ulike teorier. Jeg holder paa med dette selv, og det virker som om det er effektivt. Det gaar raskere og raskere for henne aa sovne, uten aa bli vugget. Men fortsatt tar det en del tid og litt proving og feiling..

Du kan i hvert fall ikke baere i all evighet, det blir for tungt for deg! Lykke til!

Skrevet

gutten min var helt likens.. når han skulle skulle sove måtte han vugges i søvn..

jeg ble lei av og være avhengi av vognen hele tiden...

så en dag la æ han i vogna når han va trøtt.. seff skreik han, mn æ va bestæmmt tok han bare opp og trøsta han også la æ han ned ijæn.. sån holdt vi på i ca 3tima før han sovna.. utn vugging... =) no sovne han over alt utn vugging=)..

Skrevet

Vi byssa i søvn i 7 mnd, og har fått vondt i både knær og rygg av all denne byssinga-så plutselig fant vi ut at det hjalp å sitte ved siden av senga og rugge henne litt på magen, holde henne i handa, eller stryke henne litt over håret. Nå vil hun plutselig ikke bysses mer--selv om vi prøver, og som oftest sovner hun greit bare vi legger henne i senga nå!! Hadde trodd jeg måtte bysse henne til hun var 5 år, så vi er i syvende himmel!!! ;) Barnelegen sa forresten til oss at vi ikke burde bruke skrikemetoden da denne kan gi utrygge barn!!

Annonse

Skrevet

Her pupper vi i søvn, og det er vel ikke så mye bedre enn vugging... får prøve å venne henne av med det en eller annen gang, men kvier meg.

Skrevet

Jeg har ikke noe godt svar, men vi hadde en lei uvane for vårt barn nr 1. Vi vendte henne til å sovne med ansiktet inntil vårt ansikt i vår dobbelseng. Veldig koselig, men etterhvert litt ugreit og. Da la jeghenne i sengen hennes og satt med ansiktet mitt så nær sprinklene jeg kunne, hun fikk en hund som etterhvert overtok vår rolle med ansiktet. I en liten uke satt jeg inne på rommet sammen med henne og strøk henne litt når hun var lei seg, så til slutt var uvanen vekk. Kan jo hende det kan funke for deg og? Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...