Gå til innhold

Vannkopper skadelig for gravide?


monilu- Har født

Anbefalte innlegg

Har nettopp oppdaget at min eldste sønn har fått vannkopper. Noen som vet om dette kan være skadelig for gravide eller barnet i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei,det er ike farligt med vannkopper.

har du selv ikke hatt det vile jeg tatt en prat med legen i tilfelle.

Den eneste sykdommen som kan være skadelig på fosteret er rubella(røde hunder)

Som det fleste er vaksinert mot.

 

Jobber selv i barnehage og der har vi vannkopper,brennkopper osv men legen har sagt at dette smittet i VELDIG få tilfeller over til fosteret.Og vis det gjør det er det mot slutten av svangerskapet de tenker på at det kan gjøre noe.

At barnet blir smittet under fødsel for eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant faktisk svar på internett selv. Der sto det at vannkopper - spesielt hos gravide - kan være en alvorlig sykdom som kan kreve sykehus innleggelse og intensiv behandling. I første del av svangerskapet i ca 2 % av tilfellene, kunne det føre til alvorlige fosterskader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har hatt vannkopper selv, er det ikke noen fare. Har du ikke hatt det, så kan det være skadelig. Du kan lese om det på hovedsiden, dersom du skroller ganske langt ned.

 

Andre barnesykdommer som kan skade fosteret, er messlinger, røde hunder, og 5.e barnesykdom.

 

Legen min, sa også at det kun var røde hunder som var skadelig for gravide. Blir irritert over så dårlig oppdaterte leger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...