Gå til innhold

"Rene" fødselsavdelinger...

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare først si at jeg ikke er rasist på noen måte, bare skeptisk til andres menneskesyn! Jeg lurer på om det er vanlig at hvite føder på samme sted som muslimer og andre som driver med kjønnslemlestelse og annen spedbarnsmishandling? Jeg synes det ville vært ille om ongen min måtte tilbragt sine første dager blandt folk som vil dem vondt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10796832-rene-f%C3%B8dselsavdelinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du rasist? Sansynligvis bare en intolerant, fordømmende og kunnskapsløs person. Du har i hvert fall et menneskesyn jeg ikke deler. Håper jeg slipper å ha for mange trangsynte mennesker i mine omgivelser, ikke bare på fødeavdelingen, men sånn generelt i livet.

Hvor har du det fra at muslimer mishandler barna sine? Jeg er selvfølgelig også mot kjønnslemlestelse, men det har ingenting med religion å gjøre. Skjerpings!

I all verdens land og rike, da, ulykkelita, hvor har du fått dette tullet fra?

Jeg vil ikke påstå at du er rasist - det betyr nemlig å systematisk tildele folk egenskaper etter et "rasebegrep", altså basert på hvordan folk ser ut. Men jeg er redd du er fryktelig fordomsfull..

I Norge er det helt normalt at "hvite" (som du kaller oss) føder på samme sted som alle andre, ja - på fødeavdelingen!! Der kommer du til å møte mange andre som nettopp har fått barn, og du har ingen måte å finne ut hvordan de kommer til å oppdra sine barn. Selv om du skulle få gjennomslag for et så absurd ønske som å ligge på en fødeavdeling med bare "hvite", så er det dessverre sannsynlig at noen av de barna som blir født der kommer til å bli utsatt for mishandling og omsorgssvikt - det skjer altfor ofte i norske hjem også.

Det eneste du kan være sikker på, er at du får oppdra ditt eget barn slik du vil - og så får du gjøre så godt du kan. På samme måte som resten av oss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...