Gå til innhold

Var hos legen i dag.

Anbefalte innlegg

Var hos legen for GU i dag egentlig, men de var litt bekyret for prøvene de tok første gangen for 3 dager siden.

Så vi tok nye prøver i dag og det kan vises tegn til att jeg har fått svangerskaps diabetes.

Er det flere som har eller har hatt dette, hva skjer nå da?

Skal tilbake om 3 uker for oppfølging.Syntes det var lenge uten noe svar på hva jeg skal gjøre og slikt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10796208-var-hos-legen-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Har ikke svangerskapsdiabetes, men vanlig diabetes 1 (produserer ikke insulin og må ta sprøyter). Dersom du ha svangerskapsdiabetes så betyr det at bukspyttkjertelen din ikke klarer å produsere den økte mengden insulin som må til i et svangerskap. Det du kan gjøre nå inntil du får vite mer er å ta det easy på karbohydratene. Dvs verstingene som cola, snop, etc og passe på å gå en tur hver dag. Svangerskapsdiabestes kan nok være noe hærk, men er ikke farlig for noen av dere (når du er under behandling selvsagt). Tror du vil ha litt økt sannsynlighet for svangerskapsforgiftning og kan få litt større baby.

Lykke til ;-)

Hei igjen!

Nå har jeg lest innlegget ditt en gang til og fikk med meg litt av hva som sto der. Bare lurer litt... Vet du hva slagt prøver de tok av deg og resultatet ? Var det blodsukker, langttidsblodsukker (HbA1c)? Måtte du drikke saft og måle etter en time?

Jobber ikke i helsevesnet men er jo litt ekspert på diabetes ettersom jeg har det selv og er i mitt andre svangerskap med alt dette innebærer. Synes det er bitte litt rart at du ikke har fått vite hva du skal gjøre i disse 3 ukene før de tar nye tester. Det er jo en del du kan gjøre selv for å bremse utviklingen og legge forholdene til rette for den lille.

Men det kan jo være at du har veeeldig lite blodsukkerøkning og at de anser det som målefeil i blodprøvene. Vil ikke skremme det altså, men bare lurer litt :-)

De sa ikke hva slags prøver de tok, bare att langtidtblodsukkeret var alt for høyt. Så jeg skulle komme tilbake om 3 uker for å ta en ny prøve, så ettersom det er så lenge til neste gang så kan det ikke være så¨falig.

Så jeg tar det med ro og følger min brors matplan (han har/hadde diabetes og tok 5 spøyter om dagen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...