Gå til innhold

Koke vannet?

onam * mai 07 + september 08

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan jeg slutte å koke vannet til småen? Han er nå 5,5mnd

Vi har tatt vannprøve så jeg vet at vi har rent vann (renere enn vår kommune leverer)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg tror man skal koke vannet helt til de er ett år. Er vel samme prinsippet som med kumelk, vente til de er ett år.. Jeg har iallfall tenkt å fortsette å koke vannet frem til hun er ett år, det er ikke så stress når man er vant til det :) Men, er vel egentlig ingen som bestemmer hva slags vann du skal bruke;)

Hvis du er lei av å koke vann, kan du jo kjøpe sånne store vann dunker fra Imsdal/Olden etc. Det vannet trengs ikke kokes =)

Skrevet

Jeg sluttet rundt samme tid. Om du vet at vannet der du bor er rent, så trenger du ikke å koke. De begynner likevel å putte alt de ser i munnen, så bakterier får de i seg åkke som ;-)

Skrevet

Enig, bare du bruker kaldt friskt vann som varmes opp til rett temp. Da varmt vann som ligger i varmtvannstanken tar til seg tungmetaller...

Skrevet

Takk for svarene

Tenkte og at han får jo en del i seg når han ligger på gulvet... og da er det vel greit med vann fra springen.

Har begynt i dag å ta kaldt vann rett fra krana til grøten og det han drikker til grøten. Tenkte skulle se hvordan han reagerer på det, ta det litt stegvis...

Skrevet

De fleste steder i Norge er vannet i springen renere enn det man får kjøpt i butikken... Fra de er rundt et halvt år er det bare å begynne gradvis med vann fra springen. Er kun vanlig melk, nøtter og honning tror jegman bør være forsiktig med av matvarer + litt ekstra dersom det er allergi i familien (sitrusfrukter, jordbær, mel, kiwi osv)

Skrevet

Samme for meg ;)

Bare svarte det jeg føler er riktig når det gjelder koking. Det blir jo på en måte nok med de bakteriene fra gulvet osv. Men men.. Som jeg også skrev da, så er det ingen som bestemmer over hva du skal gjøre.

;)

Skrevet

Ehhhhhhhhhhh........ javell????? begrunnelse???????

Skrevet

Det er IKKE nødvendig å koke vannet helt til de er ett år, men for all del :)

Jeg har begynt med litt spring-vann nå, og det har gått bra hittils. Men det er viktig å finne ut hvordan vannet er der man bor da. I Oslo har det jo vært et problem for noen uker siden, for eksempel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...