betty74 Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Lille snuppa på 3 uker har de siste dagene vært veldig urolig og ofte våknet etter å ha sovet 15-30 minutter... og da våkner hun med et hyl. Helt ulikt henne. Helt siden hun var ganske ny har jeg lagt merke til at hun noen ganger grynter noe vanvittig mens hun sover og blir helt rød i fjeset. Hun promper også mye... Jeg har erfaring med et kolikkbarn fra før og må innrøme at jeg er veldig redd for at vi skal gjennom nye 3 måneder med smerter, skrik og utslitte foreldre. Sist kuttet jeg kumelk og det ga effekt, så nå har jeg gjort det for å se om det hjelper. Jeg kuttet det ut i går, dvs drakk melk til frokost - ikke etter det. Hun roet seg en gang i natt og har vært rolig siden. Mitt spørsmål er derfor: hvor lang tid tar det før maten har gått gjennom tarmsystemet slik athun er "kumelk-fri".. Det er jo litt ugreit å kutte ut kumelk, så jeg skulle gjerne visst om det var kutt av kumelk so allerede ga effekt eller om dette er tilfeldig. Noen som vet????
alvis Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Hei! Jeg har en gutt på 2 år som også var kolikk barn. Han var helt ekstrem og kolikken gav seg ikke før han var over 5 mnd gammel. Vi prøvde alt også det å kutte kumelk uten noen effekt. Nå har han fått en lillebror som er 6 uker. Han har ikke kolikk men da han var ca 3 uker begynte han å slite med magen og jeg fikk fullstendig panikk. Jeg hadde aldri klart å gå igjennom det samme med ham som med storebror. Jeg kuttet ut melken med en gang. I tilegg begynte vi på soneterapi. Soneterapeuten sa at det tar 1-2 dager fra du kutter ut kumelk til du ser om det er effekt og at effekten blir bedre og bedre jo lenger tid det gått fra du sluttet drikke melk. Etter første behandling hos soneterapeut var han mye bedre og nå har vi vært der tre ganger og han sliter ikke med magen mer. Jeg vet ikke om det var soneterapien som hjalp eller det å kutte kumelk eller om det bare er tilfeldig alt sammen. Men samme det bare han ikke får kolikk. Vi gir også tarmbakterier til ham. Det heter Bio-Care og er fryste tarmbakterier i pilverform. Du blander det ut i vann og gir det morgen og kveld. Det skal hjelpe å sprekke luftbobbler i magen. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 sønnen vår var mye plaget med magesmerter og sprutgulp, og vi begynte tidlig med minifom dråper til han. Tok en stund før jeg skjønte at melkeprodukter ga han mye magesmerter. Så jeg kuttet ut melk og det hjalp både på smerter og gulp. Jeg kunne spise smør på skiva og litt ost og yoghurt (legen ba meg spise kalsium tabletter da). Men hvis jeg spiste pannekaker, grøt eller annet med masse melk kom smertene og gulpen med det samme. Så det var bare å kutte det ut, og introdusere det gradvis etterhvert som han ble større. Å bli helt fri for melkeprodukter tar nok 1-2 uker (har drevet med allergi-testing....), men prøv deg fram. Får håpe du kan spise litt melkeprodukter, men hold deg unna ren melk go produkter med mye ren melk i.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 jeg hadde også kolikk barn men drikker ikke melk lenger pga. allergi så har ikke erfaring fra den kanten på melk. Jeg slutett å drikke melk når jeg var 18 år og det tok 14 dager før jeg merket at jeg faktisk var blitt kejmpebra i pusten. Har astma og er vant til å puste med åpen munn ve dden minste anstrengelsen men etter 2 uker iten melk å drikke kunne jeg gå nesten helt hjem uten å være andpusten ( ca. 2 km. med stigning) Så det å få melken veldig ut av systemet tar litt tid. Vi var hos kiropraktor hjelp her har du prøvd det? det vistes eg at snuppa var helt stiv i korsryggen og drav fikk masse luftsmerte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå