Gå til innhold

Venter tvillinger

Anbefalte innlegg

Jeg venter tvillinger i slutten av februar, og da er vi i full gang med å finne navn.

Har fra før av ett tvilling par på 11 år og ei jente på 6 år. Tvillingene heter Victor og Victoria. Hun på 6 heter Maria.

Vi trenger litt hjelp til å finne noen fine navn på tvillingene våre. Er en av hvert kjønn. Navnene må passe til de andre barna, og vi vil ikke ha dobbelt navn.

Navn vi har tenkt på er:

Martin og Martine

Eirik og Eirika

Henrik og Henrikke

Sander og Sandra.

Hva synes dere passer best sammen?

Mvh Monica

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10795302-venter-tvillinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

To tvillingpar i samme familie - det må jeg si er bra jobbet..! Ellers - er du virkelig seriøs med tanke på navnene? Vil du gi tvillingene nesten samme navn? Er ikke det litt sært da - de er jo to individer tross alt selv om de tilfeldig vis blir født på samme dag.

Gratulerer med tvillinger i magen :-) Godt gjort at du klarte 1 par!

Synes det var litt for like navn du hadde i alternativene. Stilig at de passer bra sammen, men synes dette var vel mye.

Hva synes du om disse:

Martin og Martha (kanskje for likt på Maria...)

Sigurd og Signe

Håvard og Hedda

Asgeir og Alma

Herman og Herdis

Gustav og Grete

Hans og Grete :)

Sondre og Solveig

Annonse

Jeg skjønner at du liker og ha like navn på barna dine, men er du sikker på at de liker det??

Jeg er selv tvilling, og jeg HATET og aldri kunne være bare meg da jeg var yngre. Det ble alltid vektlagt at vi var tvillinger. På skolen, på fritidsklubben og på fotballen. Mange synes tvillinger er veldig facinerende, sjeldent tvillingene selv.

Og da få et navn som er sååå likt tror jeg faktisk rett og slett vil være en belastning. Jeg vet det ville vært det for meg, samt en drøss andre i tvillingforeningen. Dette tema kommer ganske ofte opp.. :)

Jeg skjønner at det er gøy med tilhørighet i navnene, men hva med eå nøye seg med samme bokstav? Ikke kvinne og mannsform av samme navn.. Ikke minst med tanke på jenta i midten som "ikke hører sammen med noen".

Her er noen andre forslag:

Lena og Lukas

Sindre og Sara

Tuva og Thomas

Adrian og Aina

Annonse

Av dine forslag liker jeg Henrik og Henrikke best, selv om jeg ikke er tilhenger å gi lignende navn. Vet om tvillinger som ergrer seg over å alltid bli behandlet som én - uansett hvor de er spør folk etter den andre... Å ha så like navn må jo være en ekstra belastning.... Men, men...

Synes også tvillinger bør ha litt mer forskjell på navna sine, stakkar. Det mener nå jeg som har Jonas og Martin! Syns ikke de skal ha samme forbokstav heller jeg. Har 4 unger og noe de er veldig opptatt av når de "oppdager" alfabetet og hvordan navnene skrives er jo at dét er min bokstav og dét er din-vi har våre egne bokstaver og navn-vi er forskjellige

Det er greit å fortelle hvordan man ikke bør ha, men hvis moren vil det slik, og hun allerede har et tvillingpar på 11 år med likt navn, da må hun få lov til det. Hun vet jo hvordan det er når de begynner på skolen osv. Er ikke det bedre å komme med noen forslag for å hjelpe?

Sorry da! Det er vel lov å diskutere og komme med meninger også på disse sidene.

Jeg mener også at det blir litt rart å IKKE ha litt like navn på neste tvillingpar når det første har likt, men det finner hun sikkert ut av sjøl uten at jeg presiserer det i innlegget mitt. Syns ikke det var vits i å foreslå flere navn når det var så mange foreslått fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...