2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 Jeg begynnte på barnevern studiet i år, og har termin i slutten av mai. Lurer på om jeg vil rekke å ta eksamenene til sommeren da og om jeg skal ta permisjon fra skolen ett år.. Hvordan har dere tenkt å gjøre det? Er litt forvirra;)
Hera83 Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Hei! Jeg studerer, men jeg er ferdig til våren da, så jeg er i en litt annen situasjon enn deg. Jeg satser på å rekke eksamen til våren/sommeren, har termin omtrent samtidig. Kan bli skummelt men! Har bare en muntlig eksamen, så jeg skal prøve. Hvis ikke kan jeg gå opp til konteeksamen i august. Jeg skal søke på et nytt studium og ta permisjon fra det sånn at jeg får penger fra lånekassen.
Tina0508 Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Jeg har termin i midten av mai og regner med at jeg ikke får tatt alle eksamnene. Også skal jeg ta et år permisjon. Tenkte på å gå videre på skolen, men ei venninne sa til meg at jeg kom til å angre hvis jeg ikke var hjemme det første året med den lille. Det er så mye som skjer da:) Dessuter får du jo permisjon, bare å benytte seg av alle mulighetene man kan.
Gjest Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 Jeg vil absolutt anbefale deg å ta permisjon. Du får fødselsstipend fra lånekassa om du har hatt rett til støtte fra dem i minimum 6 mnd før fødselen, du får like mye penger som før - men alt er stipend. OG du får utbetalinger i juni og juli også ) Du kan ha permisjon i 10 mnd (det er så lenge du får fødselsstipende), og permisjon fra studier begynner i likhet med permisjon fra jobb 3 uker før termin. Du kan allikevel gå opp til eksamen om du ønsker, men du må ikke. Det forventes ingen studieprogresjon når du er i fødselspermisjon fra studiene, men du kan lese på egenhånd og gå opp til eksamen om du vil. Jeg hadde termin i mars sist jeg var gravid. Begynte permisjonen 11. februar og leverte en hjemmeeksamen i april - da var snuppa 6 uker gammel. Var hjemme og kosa oss til jul, og begynte på skolen igjen i januar året etter. I tillegg har du rett på engangsstønad fra nav om du ikke er i jobb ved siden av studiene. Er du i jobb, får du fødselspenger derfra også. Du får til alt du vil, men det er utrolig spesielt å få barn, så jeg vil ikke ha byttet bort det å være hjemme det første lille året. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå