Gå til innhold

Bordplassering - parvis eller tilfeldig? Alle parvis? Noen parvis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma, som har en mening om det meste i forhold til planleggingen, mener det er vanlig at de som er samboer/forlovet sitter sammen med partner, mens de som er gift IKKE sitter sammen med partner. Jeg finner ikke noe om dette noe sted. Noen som vet? Syntes det virker litt teit at noen får sitte med partner, men ikke alle... alle eller ingen syntes jeg da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De to linkene, og flere, har jeg vært inne og sett før, men finner ikke noe om akkurat dette temaet.

Skal samboer/forlovet sitte sammen og gifte fra hverandre? Hvor står det skrevet?

Skrevet

Det som moren din sier stemmer. Men siden det er så mange som ikke er gift, bare samboende gjelder "reglene" både for gifte og samboende/kjærester.

En sitter gjerne på samme bord, men litt fra hverandre, nok til å ikke kunne snakke sammen, men til å kunne se hverandre.

Dette gjøres mye av, særlig i "finere" kretser.

I de selskapene vi har vært i der det har vært "fintfolk" som har hatt fest (30 års dager, bryllupp osv.) har vi ikke sittet sammen med våer kjære.

Jeg synes det er gøy. Bli kjent med andre, prate om løst og fast. Praten blant blir MYE livligere uten partneren ved sin side faktisk ;) Men er jo litt stusselig å sitte sammen med andre i flere timer uten å egentlig ikke ville sitte sammen med de, eller ha interesse av de. Men sist fest vi var på, hadde jeg et SUPERT bordsete, men flere hyggelige mennesker. Vi lo, drakk og pratet, og det var sååå gøy. Så sa samboeren min hadde det gøy også.

Men tenk nøye gjennom hvem du setter sammen. Hvem som passer til hvem osv.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg har en egen bok om bryllup der det står :-)

Skrevet

I alle bryllup jeg har vært i har alle som er par blitt satt ved siden av hverandre. Hvis ikke jeg hadde fått plass ved siden av min kjære hadde jeg blitt døds irritert å gått å irritert meg over dette hele kvelden! Vi plasserer alle par sammen. Det skal jo være hyggelig å avslappende å da må man jo bli satt med noen man kjenner i hvertfall!

Jeg synes ikke noe om å splitte par.

Skrevet

Jeg er enig med anonym over her - det er greit å splitte par i selskaper der mange kjenner hverandre, men det vil ofte ikke være tilfelle i et bryllup. Vi skal ikke splitte parene, og forøker å plassere folk sammen med noen vi tror devil komme godt overens med.

Det er viktig at gjestene dine ikke føler seg utilpass i bryllupet, og det blir en hyggeligere stemning når folk klarer å slappe litt av.

• 1 måned senere...
Skrevet

Vet ikke hva som er "regelen", men av egen erfaring; for all del, sett par sammen! Har vært i bryllup hvor jeg ikke kjente noen, og ikke fikk sitte sammen med samboeren min...men i stedet mellom to gamle gubber som diskuterte jakt over hodet på meg... Noe av det værste jeg har vært med på! Det var skikkelig ubehagelig....og jeg ønsker IKKE å gjøre det samme mot gjestene mine!!! En bryllupsmiddag varer jo i tillegg en eeeevighet! Man ønsker jo at folk skal kose seg på en slik dag...

Skrevet

Vi satte par sammen (kjærester, samboere og gifte), mens de single plasserte vi etter beste evne, og det var et mål at alle, både single og parene, skulle få sitte sammen med noen de kjente fra før. Var i et bryllup med min mann og vi ble plassert på bord med 6 finner (3 par), fordi vi kunne snakke engelsk. Greit nok det, men de giddet jo ikke snakke engelsk til oss når de kunne snakke finsk sammen istedet. Så vi satt der vi da, gjennom tidenes lengste bordsete...

Skrevet

Alle eller ingen. Hva hadde du likt? da vet du svaret =)

Vi skal ha Et "langbord" med oss og forloverne. og 4 mindre bord i hestesko foran oss. De igjen sitter i hestesko rundt bordene.. slik at ingen sitter med ryggen til.

Må gjøre det slik pga skilsmisse og nye familier.

Skrevet

i vårt bryllup i sommer satt gjestene på runde bord, og vi satt parene sammen, og de som kom alene passet vi på satt sammen med noen som de kjente. Har noen i familien som har problemer med store selskaper og ville hatt det veldig vanskelig hvis de skulle sitte sammen med bare ukjente, så derfor valgte vi en bordplassering hvor folk satt sammen med noen de kjente.

Skrevet

Vi tenkte ikke så mye på hva som er "rett og galt" ift bordplassering, men var mest opptatt av at alle skulle hygge seg på best mulig måte. Det vi endte med var å sette alle par tvers ovenfor hverandre, og sørge for at man satt mikset gammel og ung og at vi visste at alle hadde et eller annet å prate om...

Skrevet

Her kommer en annen løsning:

Vi splittet alle, men satte alle par så de kunne snakke sammen. Mange av parene har vært sammen i mange år og vet mange syntes det var gøy å bli litt delt. Og, de single kom og takket oss etterpå fordi de for en gangs skyld ikke følte seg så veldig femte hjul på vogna. Men tenkte veldig nøye gjennom plasseringen og plasserte folk med de de kjente....

Skrevet

Tradisjon eller ei, i vårt bryllup skal alle som er par få sitte sammen. Vi skal imidlertid sette par som ikke kjenner hverandre ved siden av hverandre.

Skrevet

Vi setter samboere sammen og gifte hver for seg. Det er riktig skikk og bruk og passet oss veeeeeeldig bra for å si det sånn:) Samboeren til en i familien er fryktelig harry og hun kan virkelig ikke oppføre seg så helt perfekt å sette henne sammen med han som faktisk har valgt henne... ingen andre orker:) ha-ha...

Skrevet

Jeg synes IKKE det er riktig skikk og bruk å skille par uansett om de er gifte samboere eller kjærester! Har ikke vært i et eneste bryllup eller selskap der par har blitt splittet. I ett bryllup satt vi ikke ved siden av hverandre men rett ovenfor hverandre med bare kjente ved siden av hverandre å det var jo helt greit men å bli plassert vekk fra hverandre så man ikke kan snakke sammen synes jeg overhodet ingenting om!!

Hadde ødelagt kvelden for min og mange andre sin del og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...