Gå til innhold

ultralyd i uke 4+2

Anbefalte innlegg

Hei,

i dag har jeg vært på ultralyd. så ikke så mye,men legen og mannen min synes de så en prikk der den skulle ligge. Så da håper jeg det går bra denne gangen.

så nå er det bare 4 lange uker til neste ultralyd.

Får ekstra oppfølging siden jeg har mistet flere ganger.

Men det er godt å bli tatt på alvor denne gangen.

hvordan er det med dere damer? er forman bra?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10794089-ultralyd-i-uke-42/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal på ultralyd nå jeg også... 4+3 Er spendt på om han kan se noe. Håper virkelig det! Har ogsåhatt SA før så jeg er så bekymret. Tenker du mye på det? Formen er skikkelig dårlig i dag... kvalm, trøtt og spydd. Ellers har den vært grei altså. Kanskje fordi jeg gruer meg???

ja jeg er kjempe stressa ,men etter 3 bodprøver med økende hsg begynner jeg å bli litt roligere.

Ellers er jeg veldig glad hver gang jeg har symtomer og føler meg dårlig.

Innbiller meg at den sitter litt bedere da.

Skal på ny ultralyd i gjen om 3 uker både gurer å gleder meg.

Er alt bra er alt bare fryd og gammen. men er det ikke det blir det en kjempe nedtur.

Lykke til på ultralyden håper du ser mer en den prikken ikke jeg så

;o)

Hei igjen.

Jeg så ikke noe særlig i dag, men kunne heller ikke se at noe var galt, så jeg er ved godt mot. Det var en oppfølgings time fordi jeg har gått på Pergo. Tok en hcg i dag og skal ta en ny på fredag. Kan jeg spørre hva slags verdier du hadde? Legen satte opp ny time om en uke. Håper jeg ser mer da.

Ellers tenker jeg sånn som deg jeg også. At det er et sikkert tegn det å ha litt ubehag. Men det er det verdt! Sist gang før jeg mistet så hadde jeg lite symptomer - i hverfall ikke slik som nå.

Krysser fingrene for oss.

Morro å møte en i samme båt som er jevnaldret også. Jeg er født i 76... så da vet du det... he he.

Hei igjen,

den første blodprøven var på over 400

de andre fikk jeg ikke vite antallet på de sa bare at alt er bare bra.

Tror ikke du skal henge deg så mye opp i antallet. de sa på legekontoret at det var veldig varierende at så lenge d stiger og er over 5 er alt bra.

Godt at det ikke bare er meg som løper ned døra til legekontoret.

Jeg var der igjen i dag for jeg synes det var litt tøft å jobbe fulltid.

Så jeg fikk velge om 50% er full sykemelding.

Synes det er greit å prøve 50% en stund. Men det var før jeg begynnte å kaste opp under matlagingen hjemme.

Men det er jo positivt å være kvalm;o)

Si i fra når du har fått beskjed om hsg.

Når hadde du termin? 11/7 på meg

;o)

snakkes

Hei igjen, Maxime75.

Uff, så leit at du har begynnt å kaste opp da. Ja, da er det lurt med 50 % sykemelding. Viktig å passe på seg selv. Men håper du slipper å spy hver dag da... Selv har jeg vært bedre i dag... og det er godt så jeg fikser innspurten med eksamener før jul.

Ringte inn til legen i dag og fikk vite at verdien var 160. Det er innenfor normalen, så nå er jeg bare spent på om den øker som det skal. Tar ny i morra, så da håper jeg på å få svar samme dag.

Ifølge denne side har jeg termin 16.07, men barnimagen sier 13.07. Har hatt litt svingende sykluser så det er regnet ut fra 28 dager.

Har du noen barn fra før? Vi har ingen.

Vi holder kontakten?!

Annonse

Hei dere to!

Så godt å se at det er andre i samme situsjon. Jeg hadde en SA i sommer og fikk da tilbud om å komme på en tidlig ultralyd dersom jeg skulle bli gravid igjen. Nå er jeg altså gravid, og har i følge barnimagen`s terminkalkulator termin 11.07.08. Føler meg også litt dårligere enn sist gang, og håper at det er et godt tegn. Sist gang hadde jeg omtrent ingen symtomer... Har ikke fått time til ultralyd ennå, men håper på å få komme til i neste uke.

Lykke til begge to!

Hei M-79.

Ja det er godt at man ikke er alene. Deilig å dele med andre i samme situasjon. Som sagt, så var det ikke så mye å se så tidlig... så greit å vente en uke eller 2 til. Problemet er at man vil få bekreftet tidligst mulig at alt står bra til. Sånn er det ihverfall med meg. Utålmodig som F.... derfor synes jeg tiden går saaaakte.

Lykke til, til deg også.

Hei igjen,

Har du fått svar på blodprøva i dag?

Er litt i surr i denne terminregningen jeg og får ny termin etter hver terminkalkulator jeg prøver. Men gravid er jeg så jeg får være fornøydmed det;o)

Er egentlig kjempefordnøyd med at jeg kaster opp.De andre gangene har jeg nesten ikke hatt symtomer så jeg tar i mot med takk.

vi har heller ingen barn fra før

vi holder kontakten;o))

Hei Maxime75.

Tok som sagt blodprøve på fredag, men ville ikke ringe inn å få verdiene. Har funnet ut at de ikke sier meg noen ting - de kan heller gi meg mer bekymringer og hodebry. Skal til legen på onsdag og da håper jeg på å få mer svar da.

hei igjen.

Sikkert like greit.

Hvordan er formen din blitt kvalm enda?

Det er det endeste symtomet jeg har.men den er 24 timer i døgnet så den er merkbar.

Jeg skal til kontroll neste tirsdag. Da fikk jeg beskjed at jeg har endelig kommet langt nok til at de fyller ut helse kortet mitt.

Men jeg tror jeg måtte velge sykehus med engang og er litt usikker.

Har du tenkt så langt enda?

Gi meg beskjed hvordan det gikk hos legen til onsdag.

Vi snakkes;o)

Annonse

Hei du.

Jeg har faktisk rukket å tenke litt på sykehus. Var inne og leste litt om de forskjellige. Har ikke så lyst til å føde på A-hus. Dele rom med 4 andre og dårlig air-condition anlegg frister ikke så mye om sommeren.

Kikket litt på Rikshospitalet.... Men litt tidlig å ta stilling til ennå kanskje. Hva tenker du?

Ikke så kvalm for tiden. Noen dager hvor jeg brekker meg litt, men stort sett bra synes jeg. Men en del smerter i magen... men det hører vel med.

Føler at jeg ikke er like bekymret. Tenker det som skjer det skjer, og det er 80 % sikkert at det går bra. Etter uke 9 er det 97 % ...mener jeg at jeg har lest. SÅ da ble jeg litt beroliget.

Jeg holder det oppdatert på onsdag vettu ;)

Hei igjen,

Jeg lurer litt på ahus siden det er ut som fødeavdelingen på nye ahus åpner 19 mai. Da skal jo alt være nytt og ene rom til alle etter det jeg har forstått. Har sett litt på riksen jeg og siden jeg går til ekstra kontoller der. Men skrekken er rier i rusj tiden.

Jeg fikk vite av fastlegen min at jeg måtte velge sykehus nå på første kontoll vis jeg ville velge selv.

Ellers er jeg kvalm 24 timer i døgnet veldig slitsomt,men jeg ringte den lokale jordmoren her hun anbefalte å sykemedlde meg 100% så jeg tror jeg gjør det nå.

Har du mye smerter i magen? jeg har strekninger i siden i lysken som gjør skikkelig vondt ved brå bevegelser. Men det er vel bare livmoren som strekker seg.

Vi får bare håpe og tro at alt går bra med oss begge. leste et sted at det var strørre sjanse for at alt går bra når man er positiv og optimist.(gjaldt ivf men det skader ikke)

jeg titter inn her i morgen og for å se hvordan det har gått med deg

krysser fingre og tær ;o)

Bor du i akershus du og? siden du skriver om ahus

Hello.

Jeg bor i Oslo, kun 15 min til a-hus. Det er der jeg får all oppfølgingen min. Hørtes jo helt topp ut med A-hus hvis det blir ene rom til alle og åpning 19 mai. Ja, det må vi sjekke ut nærmere.

Var på sjekk i dag... HCG hadde steget innenfor normalen, men jeg har mye væske i buken så det er en liten sjanse for at det kan være svangerskap utenfor livmor... :( Men vi tenker selvfølgelig positivt!!! Det som skjer det skjer! Men det innebærer nye blodprøver i dag og fredag og ny undersøkelse om en uke. Går utrolig mye tid. Bare i dag var jeg på A-hus i 4 timer. Blir satt på sånn Ø-liste, så da må jeg vente til alle som det haster med får hjelp. Det er fair det da.

Helt ærlig så skulle jeg ønske legen kunne si; alt ser bra ut. Gratulerer! Men nå er alt usikkert i nok en uke.

Håper du får fiksa sykemeldingen din da. Må være grusomt å være kvalm hele tiden. Glad jeg slipper unna det...enn så lenge.

Har du forresten vurdert sånn gravid-bilbelte?

Ønsker det en glad dag uten kvalme :)

Hei igjen,

Det er så typisk at man ikke får noe klart svar fra legene.

Å sveve i usikkerhet enda en uke er kjipt. men vi får håpe på det beste.

Sjekket ut hjemmesiden til nye ahus de åpner offisielt i okt 2008 men avdelingene blir flyttet over gradevis før denne tid. Føden skulle flytte 19 mai. Tro det skal bli pasient hotell men vet ikke om det er åpent til denne datoen. Si i fra hvis du finner mere info.

Jeg får ikke tak i fast legen min før i morgen siden legesentret har vært stengt hele uka. men da håper jeg at jeg får tilbakedatert sykemeldinge. Jeg har ikke vært på jobben.

jeg kjøpte sån gravid belte sist gang jeg var gravid,men da gikk det ikke så bra. Har ikke funnet det frem enda venter til jeg vet litt mere hvordan det går. Nå vet plutselig hele jobben min at jeg er gravid litt kjipt men jeg sa til sjefen min at vis noen spurte var det ikke noe vits å lyve. Men de fleste legger jo to og to sammen når jenter i en vis alder blir borte og ikke sier noe.

Men hvis du skulle være gravid utenfor livmoren skal du ikke ha begynnt å gå store smerter i egglederen? Fosteret begynner å vokse og det må jo gi smerter..

Jeg er optimist og tror det går bra.;o)

Hei Maxime75

Er det i morgen (tirsdag) du skal til legen? Lykke til. Fortell hvordan det har gått!

Her er det ingen store forandringer. Hadde en kveld med skikkelig smerter, hvor jeg trodde alt skulle gå til h..... men så gikk det over. Nå har jeg bare murringer, og det er på begge sider av magen. Hvis det er utenfor så er det mer vanlig at det er smerter på kun en side. Er fortsatt ved godt mot, men har ikke turt å ringe inn på de siste hcg prøvene. Skal til legen på onsdag... håper selvfølgelig at man kan se et hjerte som slår da. Da er jeg 6+3.

Hvordan går det med kvalmen din? Fikk du tilbakedatert sykemelding?

Jeg er ikke så kvalm for tiden, og ikke spydd. Men tror puppene har vokst... har en merkelig følse i de av og til. Mye spennende som skjer med kroppen!

Du og jeg skal få det til denne gangen!

Hei igjen Pompel og Pilt

Jeg fikk tilbakedatert sykemeldingen og godt er det siden jeg ikke har vært ute av sofaen.Var på 1 Helsekontroll i dag fikk helsekortet mitt og greier. Ting blir mere virkelig da. Tatt masse blodprøver og de ga meg termin 9/7. Er vel bare forskjellige terminkalkulatorer.

Du må si i fra etter du har vært på ultralyd i morgen det blir kjempe spennende. Jeg skal på ultralyd neste torsdag. Både gleder og gruer meg. Siden da er jeg over 8 uker på vei og er det ikke bra så får jeg vite det med en gang.

Nå er jeg 100% sykemeldt til 7/12 og får ikke begynne å jobbe før jeg går en dag uten å kaste opp. Sikkert like greit.

Lykke til i morgen skal tenke på deg

Hei Maxime.

Gratulerer med helsekortet. Det må være spennende greier.

Dessverre så gikk det ikke så bra for meg hos legen i dag. De skjønner ikke helt selv hva som har skjedd, men kunne ikke se noe der....... så derfor skal jeg til utskraping i kveld så de kan analysere prøvene. ;( Utrolig trist, men det er ikke noe annet å gjøre enn å tenke fremover. Nå skal de begynne enn utvidet utredning av oss. Håper de finner grunnen til at det ikke sitter. Ønsker deg alt godt videre. Jeg kommer til å tenke på deg og kanskje følge med deg litt videre!

Håper du tar godt vare på deg selv og at du snart slutter å kaste opp. Har du prøvd ingefær? Kjøpte sånn på glass (som hører til sushi). Det funket på meg.

Gode tanker til deg!

Hei igjen Pompel og Pilt.

Det var da utrolig leit. Håper det går bra med deg videre.

Håper dere er mere heldig med utredningen en vi var. Beskjeden vi fikk var ingen ting galt vi var friske begge 2 bedre lykke neste gang. Men jeg brukte 2 og 1/2 på å bli gravid igjen. Når jeg var på riksen på ultralyd nå fikk jeg beskjed om går det galt nå vil de ta en kikkhulsopreasjon for å se om de finner noe.

Men jeg regner med at du blir satt på albyl (blodfortynnende) og crione(hormonpreparat som kan gjøre det lettere for fosteret å feste seg) Neste gang. Det virket ikke på meg sist ,men jeg tror jeg fikk det for sent den gang siden jeg hadde allerede fått blødninger. Nå begynte jeg på det i begynnelsen av 4 uke. Måtte mase meg til lege time og ringte direkte til overlegen,Men viker det er det vært all masing og stress.

Gruer meg til ultralyden til neste uke det er alt eller ingen ting. Og jeg har som deg vært på flere ultralyder der dem ikke har funnet noe ting og det er utrolig trist og fustrerende. Jeg slapp utskraping. De sa så lenge se ikke så noe så er det ikke noe prøv igjen. Veldig upersonlig leger. Håper de tar godt vare på deg. Og hils mannen din fra meg og si at du trenger og bli tatt litt godt vare på i tiden fremover.

Håper det klaffer igjen for deg snart;o)

Ps skal prøve ingerfær har prøvd alt annet. og legen anbefaller ikke kvalmepiller på resept da det kan gå ut over foster.

Titt tei.

Ja, mannen min tar godt vare på meg. Han var en fin støtte i hele går. Gruet meg til utskraping, men alle var veldig hyggelige og jeg slappet av. I hvilke uker har du mistet tidligere? Jeg har mistet begge gangene i uke 7 og en gang heeeeelt i begynnelsen. Derfor krevde jeg nå at det ble tatt tak i nå. Jeg sa jeg ville ha en kikkhullsundersøkelse, (for jeg har hele tiden mistenkt at jeg har hatt endometriose) og legen skulle ringe med senest mandag for å fortelle om hva de fant etter oprasjonen og hvor veien videre gikk. Hun var kjempe allright. Alle jeg har hatt på a-hus har forøvrig vært hyggelige, det er trist at du ikke har fått oppleve det. Sure upersonlige leger er det verste.

Nå tar vi en liten pause og drar til varmere strøk om tre ukers tid. På nyåret er det full fart igjen tenker jeg.

Nå må du fortsette å være positiv. Husk, nå er statistikken på DIN side!

Ta godt vare på deg selv, ikke noe vits å ta begymringer på forhånd.... Du har sikkert ingen ting å bekymre deg for. 90 % av alle bekymringer er fakisk bortkastet...

Jeg har åpnet for e-mail på profilen min, så hvis du vil, så kan du e-maile meg. Tror ikke jeg kommer til å vanke så mye på denne siden på en stund......

Skal tenke på deg og krysse fingrene!!!

Fortell hvordan det har gått på UL. LYKKE TIL!!!

Hei Maxime.

Ny oppdatering.

Dagen etter utskraping hadde jeg kjempe smerter. Ringte lege, fikk beskjed om å komme tilbake. Etter en ny innvendig UL ble det kikkhullsoperasjon i full fart. Hadde visst svarngeskap utenfor livmor og egglederen hadde sprukket, så de måtte ta vekk den høyre egglederen.

Nå har jeg kommet hjem men fortsatt veldig vondt. De forberedte meg på det, for det er ikke så bra for kroppen med 2 narkoser på under 24 timer. Nå begynner jeg å bli skikkelig lei. Visste ikke at det skulle by på så store problemer med å få barn. Andre blir gravide uten å ønske det. Det synes jeg er kjempe urettferdig!

Hold meg oppdatert med hvordan det går med deg.

Håper at babylykken smiler til deg, for det fortjener du!!!

Hei igjen Pompel og Pilt

Du har skikkelig uflaks du.

Har du fått svar på noen av prøvene under operasjonen?.

Når vi holdt på som værst synes jeg og livet var veldig urettferdig. Synes alle ble gravide uten å ønske det. Og alle vennene våre har til og med fått den tredje ungen. De bare bablet om at di synes vi var så heldige siden vi hadde råd til å reise så mye og sånt.

Men nå får du glede deg til ferien og slappe av og nyte den det trenger dere.

Vi er midt i en adopsjons prossess siden det har gått 2 og 1/2 siden jeg var gravid forrige gang. Den har blitt satt på is nå men hvis det går galt igjen er det greit og ha noe annet og fokusere på.

En ting er sikkert at hvis ikke parfoholdet ryker under disse prøvelsene vi begge har vært gjennom holder det for resten av livet.

Håper du klarer å komme deg fort på beina igjen og se frem over.

Finn andre positive ting du trenger det nå.

Klem tenker på deg ,o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...