Gå til innhold

Lillebror er gal etter puppen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå er den lille mannen 6 uker, og i omtrent hvert et våket (og døsende) øyeblikk vil han henge i puppen. Ved siste veiing hadde han øket fra 3360 til 4130 på bare 2 uker - ja hele 770 gram.

Siden han var så liten ved fødsel er det sikkert bare veldig bra, men veldig slitsomt for mor å sitte og amme i ett sett. Det er stort sett på ettermiddag og kveld at det er slik, og det gjør at f.eks. far ikke får holde han så mye siden lillebror da får et for stort savn etter mamma og puppen hennes.... I tillegg går det ut over tiden mamma har til storesøster og egne gjøremål...

Spørsmålet mitt er i grunnen;

- skal han få lov til å suge så mye han vil til enhver tid?

- er det bare nå i begynnelsen at det vil være slik?

- får han for mye mat??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillemor her suger også stort sett på puppen så lenge hun er våken..og hun er myyye våken..er 6 uker ho også..

Og d er som du sier spesielt mye på kveldene..har begynt å pumpe litt jeg så jeg slipper å ta frem puppen hver gang lillemor er våken.. d blir slitsomt etterhvert kjenner jeg ja.. Men d går godt enda:)

Hvis han hadde fått i seg for mye, hadde vel noen sagt noe på helsestasjonen?

Jenta her får suge så mye og så lenge hun vil.

Så sovner ho etterhvert..

Skrevet

Ganske kraftig vektøking det der ja!!!!

Ikke uvanlig at de vil henge i puppene hele tiden, men du kan faktisk styre han bittelitt både på dagen og på ettermiddagen.

Jeg hadde det slik med tulla mi når hun var rundt 4-6 uker, skikkelig anstrengende ja. På dagtid fant jeg ut at løsningen var å kjøre en tur med bilden etter et greit måltid, da sovnet hun som en dupp, og kunne sove en time eller kanskje to. Om kvelden er løsningen å gi han et måltid, og GÅ. gi han til pappaen og ta deg en tur ut med lillesøster, ca 1 times tid f.eks. Det er ingenting som sier at bare mamma skal måtte dulle med en gretten pode ;)

Når ammingen er godt etablert, som den bruker å være ved 6 uker, kan du prøve å gi utpumpet mm med flaske om ettermiddagen/kvelden.... Jeg har gjort det med min, og da kan pappa´n gi litt også!!!! Nå får hun et skikkelig måltid med flaske hver kveld og hun sover som en helt i mange timer etterpå!"! Sover nå fra 22 til 05(06)

Kanskje dette kan være løsningen for dere også!!

Skrevet

Ganske vanlig, og orker du så er det jo fint! Bæresele gjør livet levelig, mye søvn for deg er lurt! 6uker er ellers standard økedøgn, så hold ut, spis godt, sov mye sammen. Spedbarnsperioden er heldigvis så veldig kort...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...