Gå til innhold

Er dere redde for brann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nemlig jeg. Det er min største skrekk at det skal begynne å brenne mens vi sover og at vi ikke skal komme oss ut.

Så nå har jeg bestilt noen dyre barnnstiger/brannfluktveier til å sette på to steder fra andre etasje og ned.

To av barnerommene har nemlig vinduene kjempelang over bakken selv om det bare er 2. etasje.

Men heller betale mye enn å sitte uten barn og vite at jeg kunne ha hatt dem i god behold hvis jeg ikke hadde vært så gjerrig.

Litt hysterisk kanskje, men dette er en angst jeg nå engang har, så da gjør jeg dette for å lette den.

Hva med dere? Er dere redde for brann?

Skrevet

Ja, jeg er redd for brann - egentlig redd det meste etter at jeg fikk barn :) Synes det er skummelt å ha henne på eget rom i tilfelle noe slikt skal skje, men man må jo bare prøve å ta forhåndsregler og leve så normalt som mulig.

Skrevet

Ja, er livredd brann. Vi har selv opplevd brann hjemme og dødsbrann i nabolaget for mange år siden. Glemmer det aldri!

Skrevet

Ja, på det feltet er jeg også noe hysterisk. Livedd for brann..

Vi sover alle i andre etasje, og jeg blir dårlig ved tanken på at det skulle begynne å brenne nede... Har brannstiger, men likevel.

Skrevet

Jeg er også!

Ligger og er redd for pipebrann etter vi har fyrt i ovnen på kvelden :-(

Har og brannstige utenfor barnas rom, brannvarsler og slukkeapparat.

Beste kompisen vår er brannmann og prøver berolige meg så godt han kan..... Hjelper jo litt :-)

Skrevet

Jeg har en brannalarm som tilkaller brannvesenet i det øyeblikket den går på. Ellers har jeg brannslukningsapparat og rømningsvei.

Er ganske trygg på at det ikke skal skje noe.

Skrevet

livredd.. men kna h noe med at jeg har opplevd brann to ganger :S *grøss*

Skrevet

Da er vi to. Bør enkli sove i 1. etg og unga i 2. etg, men det skjer ikke her før jeg er sikker på at de har brannvett!

Har klistremerker på vinduer som forteller hvor det sover folk, røyvarsler til alarmselskap, pulver, ekstra røyvarslere osv.... Også har jeg klistremerker som forteller hvor mange dyr det kan befinne seg i boligen om det en gang begynner å brenne og vi ikke er hjemme. Håper noen knuser ei rute da!

Skrevet

Jada, helt noia her også... nabohuset brant ned til grunnen for et par år siden og etter det har jeg blitt helt tullete. Står opp midt på natta og sjekker at kontakter er dratt ut og platene skrudd av. Tenker at heller sjekke en gang for mye...

Skrevet

Jeg er redd for brann. Heldigvis har vi mangen brannfluktveier så hvis vi bare våkner kommer vi oss ut. Jeg har brannvarsler i hvert eneste rom + i kjeller. Brannslukningsapparaten står lett tilgjenglig.

Jeg slår alltid av tv:n og trekker ut kontakter til kaffekoker, vannkoker osv. Vaskemaskin, oppvaskmaskin og tørketrommel står aldri på om natten eller hvis vi ikke er hjemme og mobiltlf lader jeg ikke om natten.

Skrevet

Er veldig skremt ved tanken på brann. Har vært det siden jeg var liten. Har aldri opplevd det, men det sitter en veldig frykt i meg for at det skal begynne og brenne og det skal være umulig å få ut folk og dyr.

Som liten lå jeg og tenkte på hvordan jeg skulle få med meg kaninen og hunden min om det begynte å brenne. Var noen kvelder mamma virkelig måtte jobbe for å få meg til å sove fordi jeg var så urolig for brann.

Har snakket med mamma om det i senere og hun lurer på om årsaken til at jeg er så redd for brann var at jeg engang så et innslag på nyhetene hvor det var folk som hoppet fra et brennende hus.

Så synes ikke du er hysterisk La Perla, når du gjør alt for å sikre deg og dine. Men pass på at dere har en brannøvelse, så barna vet hvordan de skal klatre ned stigen :)

Skrevet

Nei, men vi har soverom i første etg. Ikke noe problem å komme seg ut i tide. Men jeg er alltid påpasselig at det er nok røykvarslere.

Skrevet

Blir alltid like "rystet" når jeg leser her inne om folk som vasker klær og har på tørketrommel om natten når alle sover :-/

Kunne aldri falt meg inn....

Skrevet

har aldri tenkt no på det, men da jeg fant mamman min død av brann for snart mnd siden, kan du si at jeg har fått stor respekt for brann!

Skrevet

Vi har soverom i 3. etasje, og jeg er alvorlig redd for brann!

Tør ikke la babysitteren være barnevakt mens vi er hos naboen etc..(som jeg vet mange gjør) Tør rett og slett ikke!

Tenk om det skulle begynne å brenne, gullet lå på loftet og vi måtte høre barnegråt og se ham brenne inne uten å kunne gjøre noe! Hadde ikke overlevd det!

*GRØSS*

(det er mitt værste brannmareritt, ser det skikkelig for meg og det verker i magen når jeg tenker på det!)

Skal vi bygge oss hus en gang så skal soverommene være i kjelleren!

Skrevet

Ja brann er min aller største skrekk!!!! Fikk innstallert brann/tyverialarm i huset, brannalarmen er direkte oppkoblet til brannvesenet. Har både varme- og røyksensorer i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...