Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fått anbefalt dette.....har hørt fra flere kanter at det er mange som lykkes med forsøk i kombinasjon med fotsoneterapi. Jeg er i utgangspunktet noe skeptisk...har nok mer tro på skolemedisin og det som er vit.dokumentert. Tenker allikevel å prøve dette da det tydeligvis har gjort susen for mange.

Har fått anbefalt en soneterapeut som skal være dyktig på fertilitet og behandling i forbindelse med IVF/fryseforsøk.

Flere med erfaringer fra fotsoneterapi?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10793360-erfaringer-med-fotsoneterapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei venter.

Jeg har brukt soneterapi i mange år og kan absolutt anbafale det. Jeg fikk full klaff på mitt 1 ivf-forsøk og brukte det gjennom hele svangerskapet,noe som fungerte veldig bra på meg. Brukte det litt til og fra på de andre forsøkene jeg har hatt,men da klaffet det ikke. Går fortsatt jevnlig til behandling og skal fortsette med det frem til neste forsøk.Er bra for hele kroppen.

Lykke til!

Jeg har prøvd både det og akupungtur, uten at det har hatt noen effekt desverre.

Kanskje det hjelper for noen, eller så hjelper det å ha noe å tro på. Lenge leve placeboeffekten!!

Nå er jeg negativ, men etter 8 forsøk og x antall kroner til naturmedisin og andre medisiner er jeg skeptisk

Hørt bare positivt om det jeg også. Tror jammen jeg skal få meg en time med fotsoneterapi ja! Det er jo utrolig vondt noen ganger mens det holder på, men så er det så deilig etterpå :) Og hvis det kan hjelpe meg med å bli gravid er det absolutt verdt det!!

Uansett så er det sikkert bra å gjøre noe positivt for både kropp og sjel når vi rusler rundt med masse tanker, hormoner, skuffelser, håp og fortvilelse i disse dager.

Annonse

Prøvd naturmetoden siden 1996. Begynte på IVF 2003, men det ble bare ett egg på 1. forsøk som endte i M, ble frarådet 2. forsøk men startet og fikk ett egg der også, som heller ikke endte bra. Ble virkelig frarådet forsøk nr. 3 av legene , og tok en pause. Ble anbefalt fotosoneterapi av ei annen på venterommet på klinikken som hadde fått masse ekstra egg etter soneterapi. Gikk på det tre mnd(behandling hver uke 5 ganger så hver 14.dag). Begynte på 3.forsøk med spray og skulle til ultralyd for å finne sprøytetidspunkt-Og gjett, der var det et lite hjerte som slo! , altså før vi kom igang med 3.forsøket. Velger å tro på soneterapien, som hadde til funksjon å stimulere frem flere egg. Etter å ha prøvd så mange år, og ikke funket på IVF så ble det født baby 2004 takket være soneterapi og egeninnsats.

Er i gang med nytt forsøk med IVF, og har gått på soneterapi i 2 mnd i forkant som skal avsluttes etter 1. egg innsetting. Så dette blir spennende. Anbefales.

JAA:o) jeg har tro på fotsoneterapi.

Har hatt 4 innsettinger og eneste gangen egget har festet seg er når jeg prøvde fotsoneterapi før innsettingen. Jeg mistet i uke 6, men årsaken til at man mister- der er det jo andre ting som spiller inn.

Sjefen min ble gravid kun med fotsoneterapi, og de hadde prøvd det meste inkludert IVF................

Så du har ikke noe å miste på å prøve dette, uansett slapper man ihvertfall godt av og det behøver man i den tøffe prosessen det er med IVF ol..........

Lykke til!

Jeg er veldig i tvil om jeg nå skal prøve fotsoneterapi når vi skal i gang med fryseforsøk. Ringte haugesund idag for å høre litt, og hun jeg snakket med var veldig negativ til dette. men hun sa at viss jeg trodde på det så måtte jeg bare prøve. men de trodde ikke på det. og de hadde ikke sett noe bedre resultater på pasientene hos dem som hadde tatt alternativ behandling i tillegg. men jeg har jo og selv hørt om folk som har blitt gravide etter å ha gått til alternativ beh. Ikke vet jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...