Gå til innhold

Mistet pga infeksjon?

purple

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det flere her som har mistet pga dette?

Jeg fødte for tidlig i uke 22+3. Hadde samtale med lege i dag og fikk ikke svar på hvilke bakterier det var. Kun at morkaka og fosterhinnene var sterkt infisert som patologen hadde skrevet. De tok jo ikke alle bakt. prøver. De tok gbs prøva og det var det ikke. Har dere andre fått vite eksakt bakt. eller kun at det var infeksjon?Legen lurte og på om det kunne kommer fra min blodbane. Men hvor i h...stammer bakteriene egentlig fra da??Nå leste jeg et sted om at bakterier i munn ved tannkjøtt problemer fakstisk kan komme fra munn over i blodbanen og lage sykdom andre steder i kroppen og var en risiko for gravide og kunne føre til abort og for tidlige fødseler . Jeg skal rett til tannlegen og sjekke det iallefall.(mange år siden jeg var der pga skrekk, men nå MÅ jeg) Vet jo at tannkjøttplagen periondontitt kan føre til betennelse i hjerteposen.

Noen andre hørt om denne sammenhengen før?

Ikke sikkert det har noe med meg å gjøre og mitt tilfelle altså...men tankene svirrer fælt nå. Ble iallefall ikke klokere hos legen i dag. Som desværre ikke var han jeg skulle snakke med og ikke kjente fra før.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Purple

Så trist å høre. Jeg har opplevd akkurat det samme som deg. Mistet en jente i uke 23 pga infeksjon. Ble sendt inn på sykehus med 4 cm åpning og vannpose som sto ut. Her ble det satt på en nød cerclage og jeg lå i ro. Men tilslutt gikk vannet og jeg måtte føde. På etterkontroll var svaret det samme som hos deg. Jeg har søkt desperat etter informasjon fordi vi ville bli gravid igjen. Nå er jeg kommet til uke 14 og legen har oppdaget bakteriel vaginose. Betennelse på livmorhalsen. De vet ikke hvorfor det er oppstått, men jeg tror det kan være årsaken til at det gikk gale sist. Denne gangen får jeg antibiotikakur, men er ikke garantert at det skal hjelpe.

Det med bakterier fra munnen har jeg ikke hørt før. Men det er jo verdt å ta en tur til tannlegen.

Masse lykke til videre!

Skrevet

Heisann.

Takk for at du deler din historie med meg.

Har hatt en ny samtale med den legen jeg egentlig skulle snakke med den første gangen. Han nevnte det kunne være bakteriell vaginose fordi det var ubalanse i normal floraen i utfloden min. Godt å få snakket med han siden han har hatt meg hele tiden og som kunne gi meg et ganske så sikkert svar.

Og utifra det jeg leser om BV så kan visst den føre til for tidlig fødsel da den påvirker livmorhals og lager infeksjon. Vet jeg at jeg har hatt BV før også!

Vet nå at man kan forebygge dette med melkesyre vaginal kapsler. Ta disse etter antibiotika kuren.(tengte ikke i disse baner i graviditeten)

Jeg skal be om vaginal ab kapsler profylakse+ melkesyre kapler etter behandling evnt neste gang.

Hyggelig at du er gravid igjen! Masse lykke til:o)

Jeg må gjennom ivf karusellen igjen jeg da for å klare å bli gravid:o(

Håper vi får det til igjen!

Er i behandling hos tannlegen nå;o)(tror egentlig ikke det var årsak da)

Lykke til

Det går nok bra denne gangen. Leste det var gode prognoser når man fikk behandling tidlig i sv. skapet+ behandling noe senere profylaktisk(forebyggende)

Skrevet

Hei Purple

Jeg ønsker dere masse lykke til med å bli gravid igjen:=)

Hvem tenker vel på BV kan være en trussel under svangerskap. Har aldri hørt om det før engang. Vanlig rutinekontroll under SV blir det kun tatt bakterie prøver 1 gang. Hos meg slo det ikke ut på disse prøvene verken forrige gang eller denne gang.

Gynekologen oppdaget BV da han tok celleprøve. Så be om en celleprøve neste gang du blir gravid.

Takk for rådene dine.

Har du fått tilbud om å være med i sorggruppe? Det er en stor sorg å miste barnet sitt. Og like vondt å se alle de gravide magene når en ikke er gravid selv. Jeg har hatt veldig god støtte i andre som har opplevd det samme som oss.

Håper det går bra med deg! Masse lykke til !!!!!!!!!!!!

Kan være godt å ta seg en ferietur :o)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har fått tilbud om sorgruppe nå. Men nå vil vi bare gå videre med livet vårt å ikke "grave oss" mer ned i sorg, så vi takket nei til tilbudet.

Var forresten hos min fastlege i dag som er meget dyktig og vært i lege standen i maaange år + har mye med gravide å gjøre.

Han sa han ALDRI hadde opplevd at noen kvinner hadde mistet/født for tildig pga infeksjon. Det var en årsak foranliggende infeksjonen som regel ,sa han. At livmorhals har begynt å svikte, så åpnig og da har det i ettertid blitt infeksjon. Det så han hos mange før i tiden da legene hadde denne oppfølgingen av gravid med sjekk av livmor hals. At bakteriell vaginose skulle være årsake til dette trodde han ikke....fordi det var så vanlig at kvinner hadde dette. Men jeg leser jo noe annet på nettet da! Blir så frustrert jeg.....

Nei, nå orker jeg ikke mer å spekulere.....blir gal av det...

Får ta ting som dem kommer om jeg blir gravid igjen og skal be om å få sydd på cerklage som en sikkerthet tidlig i graviditeten.

Lykke til med deg og du....ta det MED RO. Ikke løft så mye tungt osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...