Gå til innhold

Til dere som er sykmeldt!


ida<3adrian<3

Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Har vert sykmeldt i noen dager nå.

 

Hva gjør dere på når dere er sykmeldt? Trenger noen tips for at dagene skal gå fortere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er bare sykemeldt 50%. Slutter stort sett til lunsj hver dag. Jeg bruker tiden på å gå tur med hunden, spise lunsj med en venninne en dag i uken, lese avisen og lage middager som tar lang tid ;-)

 

Hviler på sofaen av og til også. Gjerne bare en halv time, men det gjør godt.

 

Jeg har jo to barn fra før, så jeg har i grunnen nok å henge fingrene i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker genser til lillegutt, gjør bekkenøvelser, går en liten tur hver dag, får behandling (for rygg og bekken), vurderer å begynne å lage noen julegaver! Dagene kan bli lange, men jeg må innrømme at jeg er flink til å sove leeenge, mens jeg enda kan!! Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 100% sykem nå, men har en gutt fra før, slik at dagene går.

går til og fra barnehagen, lager lister over alt som skal gjøres, er skikkelig i organiseringsform...

vasker og har beg med julegave handling...

blir jo mye facebook og bim da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er 100% sykemeldt, og synes dagene går veldig sakte.. Prøver å finne på forskjellig, men det er ikke lett. Nå skal jeg lage fotoalbum som jeg skal gi pappan min på farsdagen. Har handlet inn scrapbook-ting, og håper at dette kan holde meg busy et par dager. Etter det skal jeg begynne på julekortene... De bør bare bli fine i år, for nå mangler jeg ihvertfall ikke tid :P

Prøver å komme meg ut litt hver dag, men det ødelegger ofte resten av dagen min, da jeg blir så himla dårlig etter å ha beveget meg, så det blir dessverre ikke hver dag. Jeg forsøker ihvertfall å holde meg unna tvén. Føler hjernen visner hen jo mer dr.phil jeg ser. Så nå er tven av til home&away begynner - det MÅ jeg jo se!

Gleder meg til litt nærmere fødsel, for da skal jeg begynne å bake barselkaker; Kaker som jeg skal ha i frysen for alle gjestene som sannsynligvis dukker opp etter fødsel.

Middagen er mitt hoved-mission her om dagen, og jeg setter min ære å servere ordentlig middag når min kjære kommer hjem. Lager gjerne noe som tar lang tid å lage, så jeg er sysselsatt en stund. Liker å lage mat jeg da, så da er jo det ok tidsfordriv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser til de eksamenene jeg skal ta til våren:) Fint å være student sånn sett, har alltid noe å gjøre!

Ellers strikker jeg litt, bimmer en del, prøver å ordne litt i huset, men det er ganske begrenset hva jeg klarer pga kynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar igjen litt søvn, sliter med dårlignattesøvn så det å slippe å stå opp tidlig hjelper mye. Ellers besøker jeg venner og familie, gjør unna tapt husabeid, handler ting til babyn, begynt på julegavehandelen, slapper av med ei god bok, går meg en tur. Dagen kan bli litt lange av og til men da hjelper det å komme seg ut noen timer!! kos deg og nyt tiden før fødsel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jg er sykemeldt 100 % pga BT og bekken og dagene går av og til tregt. Men nå er jeg hjemme hos mine foreldre en uke og mannen steller hjemme :) Ellers går dagene med til å brodere en julekalender jeg holder på med, lese, bake og nå er julegave handlinga begynt.. Har termin 2.januar så tiden fremover går fort nå :)

 

Kos deg så godt du kan og slapp av. Ikke stress for mye, og sov litt innimellom hvis du har mulighet :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg grisler og styrer. Maler vindus karmer og dørkarmer til min mors store fortvilelse. Skjønner henne også da, men er liksom ikke syk. Tar det i mitt tempo. Skal på kurs i helgen, silva ultra mind, gleder meg veldig:-) God helg alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg er sykmeldt 100%. Har mye bekken vondt. Egentlig pleier jeg å stå opp rundt 6.30 og vekker mannen min for å dra på jobb. Han er ganske trøtt om morgenen... Spiser litt lett mat, for barnets skyld. Så legger jeg meg igjen og sovner rundt 8 til rundt 11-12 på dagen. Spiser litt lett mat igjen, ser på noe serier. Noen dager i uken tar jeg meg en tur ned til byen og handler litt småtteri til ungen. Ellers så drar jeg hos familien på besøk innimellom. Kommer hjem rundt 4 og slapper av litt. Lager middag rundt 5-6 tiden. Innimellom leser jeg noe blader mens mannen ser på tv. Ellers så drar vi da på trening sammen eller ute på byen. Enten ta oss noe å drikke elller bare går ute en tur. Sånn sett går dagene mine :) Innimellom er jeg for dårlig til å gjøre noe som helst, så da ligger jeg bare å later meg på sofaen, og heller går ut å spiser middag sammen med mannen min etter at han er ferdig på jobb. Ellers så er det mye man kan få gjort... Bare ta seg tid til å tenke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt 50% men har ingen problemer med å få tiden til å gå!:)

I tillegg til jobb er det nok å henge fingrene i.. Jeg vasker klær, rydder, lager mat, baker, lager i stand babyrommet, gjør klar forberedelsene, vasker babyklær, pakker baggen til sykehuset og i går begynte jeg å strikke en vest til min lille mann som kommer=)

Jeg liker å ha god tid så jeg skal ha alt ferdi av forberedelser til jeg går ut i permisjon 19. desember.

En ting jeg gjorde utrolig lurt i var å skrive liste og sette opp alt som trengtes å gjøre i diverse kategoriene.. Er langt fra ferdig, men som sagt.. liker å ha god tid så slipper jeg å stresse på slutten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som skriver at dere får dagene til å gå ved å vaske, gå turer, handle, lage mat, osv... hvorfor er dere sykemeldt egentlig?

Jeg har prøvd å jobbe så lenge som mulig, men når jeg nå til slutt har måtte sykemelde meg, så er det fordi jeg såvidt klarer å bevege meg. Blir mye TV-titting.... utrolig kjedelig, skulle gitt mye for å være tilbake på jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIL Anonym: HALLO... det finnes forskjellige grunner til at folk er sykmeldt i ett svangerskap. Hvis du skal være så negativ så kan du gå til kranglesiden istede.

Jeg er 100% sykmeldt pga at det er kjemikalier på jobb som gravide ikke skal holde på med. Så jeg kan trygt trene, vaske hus å shoppe, lage mat å alt. Tenk litt lengere neste gang du svarer på noe her inne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke egentlig arbeidsgiveren tilrettelegge da, så man kan gjøre noe annet? Er jo fryktelig kjedelig å gå hjemme og surre og føle seg unyttig da...

Og det var da voldsomt til utblåsninger forresten, kanskje det hadde vært lurt for noenhver som legger inn svar her å telle til ti og roe seg noen hakk først, og ikke ta alt i absolutt verste mening.

 

Hilsen ny anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sykemeldt siden jeg fant ut jeg er gravid. Var veldig kvalm og trøtt de første månedene. Men senere har jeg ønsket å jobbe, men legen min ville ikke sende meg på jobb, rett og slett på grunn av arbeidsplassen. Arbeidsgiver skal tilrettelegge så sant det er mulig, men desverre er det ikke mulig i mitt yrke. Og det regner jeg med stemmer med de fleste yrker der det er farlig å jobbe som gravid. Det heter seg så pent å tilrettelegge, men de fleste arbeidsgivere er ikke så enkle å ha med å gjøre. Jeg gikk så langt som å bytte lege, og ble friskmeldt med en gang, men ville heller ha aktiv sykemelding for å være snill med arbeidsgiver. Jeg holder på å gå på veggene her hjemme, men nå, som jeg snart er 7 mnd, så merker jeg ting begynner å bli tyngre...

Og nå får jeg ikke lov å jobbe lenger på grunn av sikkerheten på jobb, så nå er jeg "gladelig" hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dagene går fort jeg. Jeg er sykemeldt pga blødninger samt dårlig nattesøvn og lavt jernnivå. Jeg er derfor nok så sliten. Sover omtrent 45- timer om natten, så jeg bruker å sove3-4 timer i løpet av dagen. Har i tillegg en jente på 4 år fra før, som krever sitt. Hun er som regel i barnehage 9-15. Ellers tar husarbeidet 2 -3 ganger så lang tid som vannlig, så ikke noe problem å få tiden til å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...