Gå til innhold

Oppblåst mage å luftsmerter... noen flere?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter noe sykt med oppblåst mage å sinnsykt vonde luftsmerter.. magen blåser seg opp.. å jeg får ikke luft ut... ikke før jeg har gått mange timer med luftsmerter.. det er grusomt!!

Er det flere som sliter med ette problemet?

Har dere noen gode råd for å fårebyge luft, eller bli kvitt lufta?

Da hadde jeg blitt veldi veldi glad :-)

hilsen meg i uke 15+

Fortsetter under...

Prøve å være i aktivitet, om du ikke er det...

Spise sunt og fiberrik mat, og huske å drikke masse. Dette hjelper ikke med en gang, men over tid...

På min førstefødte så var jeg også plaga med luft under svangerskapet, men det hjalp å styre unna løk, kål, sjokolade, brus og andre ting som gir luft i magen.

men jeg spiser jo bare sunt... grovbrød,frukt,grønsaker,drikker mye vann hele dagen.. går til og med på noe flytende søtt greie som jeg ble ambefalt på apoteket, å noe som heter miniform som også ble ambefalt på apoteket... er litt i aktivitet, men har fått besjed av lege å ta det så mye med ro som mulig, pga blødninger.... men men.. får bare holde ut... alt for babyen :)

Jeg har akkurat det samme problemet som deg og pratet med jordmor om dette i går. Hun sa at det ikke er så mye å gjøre med dette desverre :( Tarmene reagere med å produsere gass hver gang de blir irritert eller berørt av noe. Når man er gravid dytter livmor (og sikkert mye annet) stadig bort i tarmene og da blir det luft! For meg er det mest ille på kvelden, da ser jeg ut som en sprengballong.......

Hei. Jeg har mye av det samme problemet. Veldig oppblåst i den øvre delen av magen, rett uder brystene. Større en lenger nede. Spurte jordmor om dette og hun fortalte meg at tarmene blir dyttet oppover i 2.trimester og særlig i uke 15-18. Det ville bli bedre senere i svangerskapet. På kvelden ser jeg ut som en ballong og magen er hard som en forball.

Igår trodde jeg nesten at jeg skulle daue. Var så sinnsykt oppblåst og det gjør så utrolig vondt. Jeg er førstegangsfødende i uke 7. Magen er helt hard og jeg får ikke trukket inn noe pust. Våknet om natten to ganger hvor jeg måtte gå litt i huset og massere magen i store smerter. Er dette normalt da, er det det du beskriver? Som dere skriver så er visst dette noe jeg bare må holde ut med?

Jeg spiser sunt og drikker masse vann og holder meg unna alt som kan gjøre meg oppblåst.

Husarbeid må jo gå for det samme som å holde seg i aktivitet.

Annonse

Jeg hadde ikke akkurat dette problemet, men masse forstoppelse som også medfører luft. Det har nesten helt løst seg (hurra!) etter at jeg begynte å drikke Biola hver morgen og gå litt mer tur. Jeg tror Biolaen har hatt stor effekt - den inneholder visst "gode" tarmbakterier og det står bakpå den at den er særlig god for gravide.

Ikke akkurat vitenskapelig, men verdt et forsøk? Den med blåbærsmak er den jeg liker best :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...