Gå til innhold

Over 1000ml mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja sønnen min drikker mye. To måltider på natt og. Har tenkt på grøt/velling men han er bare 3 mnd. Skal høre med helsestasjon men hva er deres erfaring. Må og si att han har hatt kolikkplager men fikk god hjelp fra kiropraktor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal ikke ha over 1 liter i døgnet, og hvis han er 3 mnd kan du prøve å bare gi ham smokken om natten. Hvis han ikke bruker smokk kan du begynne med det. Min lille sov hele natten fra hun var litt over 3 mnd. De siste ukene før den tid fikk hun ett måltid i 4-5 tiden om natten.

Mme barn begynner ofte å sove hele natten litt tidligere enn ammebarn. Mye tidligere faktisk... Det er jo de som blir ammet om natten hele det første året. Men selv er jeg glad i søvn, så ;-)

Skrevet

Hvorfor skal ikke en baby ha over 1000ml? skjønner ikke helt hvorfor.

hvis de er sulten og ikke tar i mot smokk og kun mat hjelper? Vår baby på snart 3uker spiser rundt 800-900 og oppimot nesten 1000ml. både mm / mme. eneste som kan roe hene når hun gråter er mat.. Hjelp?

hvordan vet folk som ammer hvor mye en baby får i seg?

takk for svar...

Skrevet

Gå på apoteket og kjøp sprøyter til å gi medisin i munnen med... Husker ikkje kva dei heiter, men dei er da altså uten noen for for spiss. Bare ein tut du sprøyter væske inn i munnen med.

Lag litt sukkervann, og full opp sprøyta med. Stapp tutten i munnen, og sprøyt sukkervann sakte inn. På denne måten smaker tutten noe, og babyen roer seg. Dette lærte eg på prematur avdelinga når me låg der. Etter ei stund så minker du mengda sukkervann, og tilslutt tar barnet bare tutten. Aldri gi tørr tutt, da denne ikkje er noe god å suge på. Ha kaldt kokt vann i sprøyta tilslutt, til dette. Da slepper du å gå til vasken kvar gong du skal gi tutt.

Prøv å gi vann om natte, som trøst, på dagen og, dersom det er lenge til mating. Alltid kok opp vannet, og kok da opp kaldt vann. Varmt vann frå tanken inneheld tungmetaller, som kan gi store magesmerter hos barn.

Dette har fungert fint på alle mine 3 flaskebarn... Håper det er til hjelp for noen!

Skrevet

det er ikke bra for babyer å drikke for ye mme, da de kan bli usunt feite oga alt det om er i mme. men puppemelk kande drikke så mye de vi av ele tiden du ammer, det er ikke fare for at barnet sakl bli ovevektig av den.

det fikk eg vertfll besked om på HS så eg begynte med middag t snuppa mi nårho var 4 mnd for at ho ikke skulle spise seg super mett på fr mye melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...