Gå til innhold

Hva slags grønnsåpe til toving?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor hat strikka sånn blånisselue, og jeg skal tove den i maskin md grønnsåpe. Holder det med vanlig flytende "Krystal med furunålsduft", eller bør det være sånn geléaktig "fast" grønnsåpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har bare brukt flytende jeg=)

men har aldri hatt det i maskinen med grønnsåpe, i frykt for å ødelegge maskinen=)

Skrevet

skal du tove i vaskemaskin holder det med vanlig omo og 60 grader. Vil du bruker grønnsåpe... varmt vann i enbøtte og gni på plagget... ingen av delene er avangsert;) Men her du grønnsåpe i vakskemaskinen risikerere du å måtte kjøpe ny maskin...

Skrevet

Du ødelegger ikke maskinen om du bruker grønnsåpe i den, har gjort dette mange ganger. Bruk ca. en spiseskje på en vask. Pleier å ha maskinen på 40 grader, bruk et program med mye evt. ekstra vann. Visst du legger en jeans i maskinen samtidig toves luen ekstra fint Om du synest at den ble litt for lite tovet er det bare å vaske den en gang til. Flytende grønnsåpe er helt ok.

Skrevet

Takk for tips. Jeg tar sjansen på vaskemaskin, jeg.

Skrevet

Jeg har tovet mange ting i vaskemaskinen.

Tar sånn "gelegrønnsåpe" og smører litt rundt å det jeg skal tove. Putter det så i maskinen.

Hvorfor ødelegger man maskinen med grønnsåpe?

Høres merkelig ut...

Skrevet

Det komme litt ann på hvilket garn en har brukt, jeg bruker Fritidsgarn til toving, og da er det anbefalt Milo. Først på 60 grader for å unngå at fargene smitter- så på kokvask hvis du vil ha dem mer tovet.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...