anaina Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Svigermor hat strikka sånn blånisselue, og jeg skal tove den i maskin md grønnsåpe. Holder det med vanlig flytende "Krystal med furunålsduft", eller bør det være sånn geléaktig "fast" grønnsåpe?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 har bare brukt flytende jeg=) men har aldri hatt det i maskinen med grønnsåpe, i frykt for å ødelegge maskinen=)
Nancy Drew Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 skal du tove i vaskemaskin holder det med vanlig omo og 60 grader. Vil du bruker grønnsåpe... varmt vann i enbøtte og gni på plagget... ingen av delene er avangsert;) Men her du grønnsåpe i vakskemaskinen risikerere du å måtte kjøpe ny maskin...
Babysjuk Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Du ødelegger ikke maskinen om du bruker grønnsåpe i den, har gjort dette mange ganger. Bruk ca. en spiseskje på en vask. Pleier å ha maskinen på 40 grader, bruk et program med mye evt. ekstra vann. Visst du legger en jeans i maskinen samtidig toves luen ekstra fint Om du synest at den ble litt for lite tovet er det bare å vaske den en gang til. Flytende grønnsåpe er helt ok.
anaina Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2007 Takk for tips. Jeg tar sjansen på vaskemaskin, jeg.
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har tovet mange ting i vaskemaskinen. Tar sånn "gelegrønnsåpe" og smører litt rundt å det jeg skal tove. Putter det så i maskinen. Hvorfor ødelegger man maskinen med grønnsåpe? Høres merkelig ut...
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Det komme litt ann på hvilket garn en har brukt, jeg bruker Fritidsgarn til toving, og da er det anbefalt Milo. Først på 60 grader for å unngå at fargene smitter- så på kokvask hvis du vil ha dem mer tovet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå