meg & lille jenta mi Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har lyst til å prøve tøybleier! Snuppa er snart 9 mnd, så burde jo begynt før, men man skal da ha fler barn Dere som bruker tøybleier, hvilke bruker dere? Er dere fornøyd? Er jo så mye "tøft", men jeg skjønner ikke så mya av det... Vil i utgangspunktet bruke ull utenpå (nøstebarn...) Men kan dere ikke fortelle kort hva dere gjør?? Kjempefint hvis dere vil dele internettsider også, så jeg kan lese litt. Har vært på kengeruloftet og lest litt... På forhånd Tusen Takk :0)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg er kjempefornøyd iallfall! Vi bruker bare Fuzzibunz, det er lommebleier - kjempepraktisk og lettvint. Nøstebarn har jo fine løsninger for dem som vil bruke ull da. Ellers kan du se disse sidene som også har bleier med ull som sperrelag: www.krusedull.net www.bleieboden.no (ny nettbutikk, masse informasjon for dem som er ferske der også). Lykke til!
meg & lille jenta mi Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2007 Tusen takk for svar Jeg vet ikke helt hva en lommebleie er, eller, har jeg forstått riktig at det er en bleie, det trengs ikke noe sperrelag? 2 i 1 på en måte? Ja, var lommer for å legge i innlegg... Skal lese litt jeg nå, så jeg kommer litt "inn" i detta! )
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Ja,det er slik - du trenger ikke sperrelag. De er kjempepraktiske, for du kan fylle dem med det du trenger og så er de kjappe å tørke, enten du har tørketrommel eller ikke. Og så er de morsomme å se på:-) Lykke til!
Sjalabais Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Anbefaler deg å melde deg inn i tøybleieforumet til TettInntil! Der vil du kunne lese deg gul, blå og lilla på tøybleier ;-) Du må søje om medlemsskap, men det tar maks et par dager så er det i orden :-)
Guri-mamma Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg er medlem der, og har nå lest meg til en plass mellom blå og lilla på tøybleieforumet:-)
Yrha Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Jeg bruker FuzziBunz. Valgte disse fordi de er lettest å bruke og vaske, og tørker fort. Ull er jo best for huden, men det passet ikke for oss.
Gjest Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Jeg bruker brettebleier og formsydde (kushies) og er kjempefornøyd. Sitter og strikker ullbukser nå faktisk:)
JuniGutt06+OktoberJente08 Skrevet 7. november 2007 #9 Skrevet 7. november 2007 Hvis du vil bruke ullbukser så foreslår jeg popolino-bleiene fra Nøstebarn. De er kjempeenkle i bruk og kneppes på i siden. Vi byttet fra brettebleier til poplino da gutten vår var ca 10 mnd. Kjøp størrelse XL så har du de ut bleieperioden. Vi har 20 stk og det er sånn akkurat. Bruker de også i barnehagen.Hvis du kjøper 20 fra nøstebarn så får du 20% rabatt. Kjøp med et par innlegg til nattesbruk! Ellers lykke til:)
Gjest Skrevet 7. november 2007 #10 Skrevet 7. november 2007 Og sjekk ut om du får støtte til tøybleiekjøp av kommunen din www.kenguruloftet.no
meg & lille jenta mi Skrevet 9. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. november 2007 Tusen takk for mange flotte svar! :0) Har nå strikket to ullbukser fra Nøstebarn, og prøvd den formsydde bleien de har, har også kjøpt formsydde bleier i forskjellige andre merker, men mest fornøyd med den fra nøstebarn! Er ikke helt der enda at vi bruker tøybleier på fulltid, har ikke nok bleier enda, og de jeg har bruker over ett døgn på å tørke, men når de er tørre brukes di!! Er ikke støtteordning i min kommune, men kanskje det er blitt det når nestemann kommer HI
Gjest Skrevet 9. november 2007 #12 Skrevet 9. november 2007 Send mail til renovasjonsselskapet ditt og legg fram alt det positive med at de lager en støtteordning. Gjør litt research og skriv om miljøaspektet, økonomi og søppelredusering. Legg veldig stor vekt på miljøet du:) Jenta mi ble sår av å bytte mellom engang og tøy, så jeg anbefaler deg å begynne med brettebleier. Bruker kanskje et par dager på å få øvd inn teknikken, men så sitter den. De tørker usannsynlig fort (max en halv dag) og er billige. Jysk og Sparkjøp har kjempebillige, men Nøstebarn sine er større. De er herlige de ullbuksene fra nøstebarn, også går det jo så fort å strikke de. Jeg bruker formsydde om natta og brettiser om dagen. For da slipper man å vente på at de skal tørke. Det er et godt valg du har gjort! Bare spør mer, hvis du lurer på ting. Jeg hjerter tøybleier:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå