Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en pergokur tidligere, men det passet litt dårlig med el og lap :) Hehe... EL kom nemlig tidligere enn jeg hadde forventet.

Så nå prøver vi igjen :) Og klaffer det ikke denne gangen har jeg muligens tenkt å ta en ny kur neste måned. Eller er det dumt? Har jo lest at mange ikke har pausemåned mellom kurene

Fortsetter under...

Skrevet

jeg har nettopp tatt en pergo kur (venter på mensen nå), og jeg skal starte rett på kur nr to på neste syklus. Var det jeg fikk beskjed om av dr. caan i porsgrunn, så da følger jeg det. :)

hører om mange som har pausemnd og det står jo egentlig i pakningsvedlegget at man må ha en mnd pause mellom hver kur, men jeg stoler på det dr. caan sier og starter rett på i neste syklus.

Skrevet

Det står vel at man kan begynne ny kur tidligst en måned etter forrige.. Så som regel er det jo syklusen rundt en mnd, og da skal det gå greit med ny kur. Men hvis man har kortere sykluser enn en mnd, bør man vel ha pausemnd! Er nå slik jeg fikk forklart av legen min, og hun er VELDIG grundig i det hun gjør..

Dermed kan det vel være både riktig og galt med pausemnd, alt etter hvor lang syklus du har:)

Skrevet

Dersom din lege ikke har sagt at du skal ta en ny pergokur rett etterpå, skal du IKKE gjøre det. det kan være grunner fo rdet: Det er lite heldig dersom eggstokkene dine blir overstimulert. Jeg har alltid hatt pasue mnd mellom. Husk at pergo faktisk hjelper de fleste i pause mnd også, det inkluderer meg

Skrevet

jeg hadde ikke pausemnd.tok vel 3 eller 4 runder på rappen.

Skrevet

Jeg har ikke noe pausemnd.

Har tatt en enkeltkur, og neste blir en enkeltkur, så går jeg over på 2 doble hvis det ikke har klaffet innen den tid:)

Annonse

Skrevet

Jeg gikk på dobbel Pergo kur tre mnd på rad. Dette fikk jeg fra min faste gyn. Så var jeg hos en annen gyn på sykehuset etter lap, og da fikk jeg beskjed om å ha pausemnd. Etter som jeg har forstått, så funker det like godt i pausemnd, men det er nok ikke farlig å ta det sykluser etter hverandre. Hvis ikke hadde vi ikke fått beskjed om å ta det sykluser etter hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...