Gå til innhold

noen som er ventet på å få baby over 4kg til termin???

Anbefalte innlegg

de fat ut at babyen min kom til å bli ca 4200-4300 til termin 9 nov.han jeg fikk for 2.5år siden veide 4210gr og sto bom fast og pustet ikke da han kom ut.

mitt spørsmål er:har dere extra u.l for å følge med på veksten eller er det planlagt å settes igang føre termin?

har så lite lyst til å få så stort barn igjen for det holdt jo på å gå galt.og IALLEFALL ikke gå over tiden å få enda større.

bør jeg insistere at de tar å sjekker meg?

Fortsetter under...

fikk akkurat høre om ei som de satte på kur og hun hadde termin dagen før meg og hun fikk en jente på 4kg.jeg tenkte at da burde de jammen sjekke meg også.skal til jordmor i morgen.hun sa sist at det virket som gutten var veldig stor,og så lenge jeg strevde så sist å....

var sjokk at han måtte til opplivning med en gang

Barn under 4,5 kilo er jo innen normalen så vet ikke hva du har rett på, men forteller du om din bekymring bør de ta deg på alvor. Jeg fikk barn på 4350 g sist og regner med dette barnet også er stort. Magemålet ligger godt over normalen, men blir ikke sjekket. Men forrige fødsel var ikke komplisert.

Annonse

Jeg fikk ei jente på 4200 gr forrige gang, og denne gangen blir det en gutt på mellom 4500-4600 gr dersom vekstest. stemmer. Fikk tidlig beskjed om at dersom barnet jeg nå bar på skulle vise seg å bli like stort el større som første, skulle jeg slippe å gå over termindatoen, men nå blir det planlagt keisersnitt. Så, ja, jeg hadde insistert på å bli sjekket og blitt fulgt opp!

Jordmødrene sa til meg at det virket som en liten baby inni magen denne gangen, men da jeg var på ul-vekstestimering forrige torsdag så viste det seg at den er 17 % større enn den "skal" være. De regner med at den vil være 4200-4500 til termin. Det er snakk om å sette meg i gang, ja.. Siden forrige var 4240 og det endte i total ruptur.

Du bør be om ul for sjekk av størrelse.

Samme her.Jordmoren sa til meg at jeg måtte ikke bekymre meg.Babyen var ikke så stor.Men når jeg var på ny ultralyd noen dg etter sa dem at det var en stor baby.Hvis jeg gikk til termin,ville den bli på ca 4200-4300g.Skal til jordmor i morgen og hun skal nok få høre det ja:)

Jeg var hos jordmor på mandag, hadde ikke vært til henne på 2 mnd, da oppfølgingen har vært dårlig på den fronten (har gått til min fastlege i mellomtiden, men der har jeg bare fått 5 min i slengen:S). Hun tok magemål, og viste seg att jeg hadde hoppa langt over kurven. Hun ringte føden og jeg fikk komme inn på tirsdag. Tok UL, og da viste det seg att babyen var ca 4300g. Jeg har termin i morgen, 2. nov, men kjenner ingen tegn på att noe er i gjære enda:( Har fått svangerskapsforgiftning også, så er litt skuffa over at de ikke har satt i gang fødselen. Men fått vite att om jeg ikke har født innen tirsdag, gjør de nettopp dette. Men er skremmende å tenke på att bebisen vil veie godt og vell 4500g når han blir født!

var hos jordmor og hun bestilte time på sykehuset til uken for å sjekke str på han.for det var ikke ønskelig at han var så stor når jeg strevde med de andre.så da ble det muligens satt igang.

Annonse

ja jeg rekner med det...har ikke målt da men alt tilsier det :)

men skjønner ikke hva alle er så redde for,,er jo normalt helt opp til 5 kg da :)er ikke mye med et barn på litt over 4kg :)

er hode som teller er det ikke ?

men skjønner deg da hvis det ble litt komplikasjoner pga størrelsen sist...

hva vi er redde for?så du ikke at jeg hadde født en på over 4200gr før og det holdt på å gå galt da???!!det var slettes ingen morsom opplevelse at babyen var helt blå,livløs og ikke pustet da han kom ut.det tyder på at jeg ikke akkurat er en barneføderske i og med det til og med var andre gang det holdt på å gå galt.en enda større baby kan bli katasrtrofalt.man SJANGSER ikke med babyens liv!

og det var ikke hodet som var problemet heller.han var 36 rundt hodet.noe som er normalt,men skuldrene som var så brede og stanget.hodet var ute men fikk ikke ut kroppen så han holdt på å bli kvalt.

med meg så var det ikke at jeg ble ødelagt for det blir jeg ikke.i følge jordmoren som tok imot sist gang har jeg "gummihud"så jeg sprekker ikke lett,men fikk nok av hastek.s og at de må avgårde for å få liv i babyen når den kommer..

bestevennina mi fikk beskjed at det ikke skulle være noe problem for henne å føde gutten hun ventet selv om han var stor(husker ikke vekt men over 4) dette skulle gå grett for hun er høy og hadde et godt bekken mente de..

da fødselen kom, holdt det på å gå galt for dem begge og det endte med KS...

så ikke stol på at de sier du er stor nok pga høyden, er du usikker få dem til å måle bekkenet ditt for sikkerhetskyld!!

lykke til ;o)

Ta ingen sjanser - stå på krava:) Er sÅÅÅ stor forskjell på kroppen vår, og størrelse på bekkenet i forhold til hva vi tåler. Hvis man er litt spe og slank - samt sliter med lange fødseler bør man ta sine forholdsregler.

Men, når det står på hva man har krav og/ikke - så er det ikke verre enn å ta kontakt med jordmor selv uten henvisning fra en fastlege - betaler heller for å få alle svar istedenfor å bekymre meg :)

Noen takler en fødsel på over 4kg helt ok - men Saray, fint at de sjekker opp - ingen vits å bli utslitt av bekymringer nå på slutten :):)

er som sagt liten men er kraftig og brede hofter.har aldri målt bekkenet da.man kan ha liten plass i bekkenet forde om hoftene er brede,hadde ikke tenkt mye på det hadde det ikke vært for at jeg streva så sist.

men jordmor ordnet iallefall extra kontroll,de sjekker sikkert godt da:)

hadde vært hyggelig med en rolig fødsel uansett om det ble planlagt k.s eller at det ble satt igang for en gangs skyld.:)

da vet man det er under kontroll iallefall.

husker bare tiden der han sto fast og jeg ikke klarte å trykke han ut som forferdelig.jeg kjente nesten ikke at det presset engang.jordmor fikk til slutt fingrene under skuldren hans og dro han ut.

hun sa etterpå at hun hade sett noen som var lengre(54cm)mange som var tyngre men aldri en SÅ bredskuldret gutt.de måler jo bestandig hodet bare og ikke skuldrene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...