Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at de fleste tar sånn eggløsnings sprøyte?..eller pergotime, for vanlig innsiminering(vet ikke om det er riktig skrevet)..siden det er så mye snakk om folikler og sånn mener jeg, jeg har bare fått beskjed om å komme når jeg har positiv eggløsnings test...bruker CB...har testet eggløsning siste mndr, og gyno sier alt ser fint ut, skal jeg likevel be om sånn sprøyte?..eller kan jeg prøve det om ikke de første forsøkene går? ble plutselig litt usikker her...:-)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har brukt eggløsningstest (EL-test) i de fire første forsøkene mine. Testet morgen kl 03.00 og ettermiddag 15.00 fra dag 12 med Clear-blue (ville da kunne reise ned samme dag hvis den var positiv om morgenen og ellers ringe og bestille time innen kl 16 hvis den var positiv om ettermiddagen). Hadde ingen problemer med å finne positiv eggløsning. Bruk av EL sprøyte krever (så langt jeg har skjønt) måling av folikkelstørrelse ved ultralyd (UL) hos gynikolog hver måned. Fikk beskjed da jeg var der på tirsdag (dag 11) med en folikkel på 17 mm at hvis jeg skulle brukt EL sprøyte så skulle jeg ha sat den dagen etter. Dersom hormontestene så fine ut og du ikke må inn og ta UL hver måned så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare skal teste med EL test. Jeg hadde fortsatt med det hvis ikke situasjonen er som den er...

Lykke til!

Skrevet

Den største fordelen (sånn jeg ser det) med å scanne hos gyn og bruke el-sprøyte er at det blir mye enklere å planlegge. I stedet for å bestille flybillett til dagen etter når du får positiv el-test kan du bestille billett etter scanningen for da vet du som regel når sprøyta skal settes og når insemineringen skal skje. For min del hadde jeg tre ekstra dager på meg de gangene jeg scanna på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...