Gå til innhold

Hvordan pokker har den musa kommet seg inn i bilen min?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skiftet til vinterdekk på bilen idag, og benyttet sjansen til å rydde den bilen litt også, ettersom det var lenge siden, hehe..

Da finner jeg en haug med pomme frites, fra en gang vi var på drive in mc'rn, så tydelig må den musa ha vært der for en stund siden, for søpla etter maten fra drive in kastet jeg dagen etter, og det er en stund siden vi var der..

Den hadde også kommet seg opp i et rom som er mellom setene foran(armlene), og spist av en sånn pose-ketchup, som lå uåpnet der...

På gulvet under passasjer setet foran hadde den møllspist en hel pose, så ut som noen hadde kjørt den posen gjennom en makuleringsmaskin :-/

Heldigvis har den ikke gjort hyss og faenskap i interiøret på bilen, gosh!

MEN, hvordan i all verden har den musa kommet seg inn i bilen??? Ingen får meg til å tro at den har hoppet inn i bilen, i de sekundene jeg har dørene åpne for å sette meg inn i bilen, eller om jeg skal ut av bilen..

Og jeg håper for guds skyld at den har hatt vett på å komme seg ut av bilen igjen!! For jeg fant den nemlig ikke, og spretter den frem og sier tittei mens jeg kjører, så hopper jeg ut av bilen i fart tror jeg, hehe..

Fortsetter under...

Skrevet

Mus kommer inn de utroligste steder...har hørt flere som har hatt mus i bilen! Det er visst et godt tips å legge en einerkvist i bilen!!! Og nei - jeg tuller ikke altså. Mus er visst ikke noe glad i einer. Hehe, ikke vet jeg hvorfor men...

Skrevet

usj! jeg virkelig haaaaater mus! hadde jeg sett en mus i bilen min mens jeg kjørte hadde jeg nok kjørt av veien! for ikke å snakke om rotter da. uff, nei dette var ekkelt. har aldri hørt om noen som har hatt mus i bilen før. nå kommer jeg vel til å innbille meg jeg hører kravle lyder når jeg sitter i bilen min :P

Skrevet

Ja, mus i bilen er noe dritt, men det skal mye til for at den er fremme mens du er i bilen.

For to år siden hadde jeg mus i bilen, satte opp felle, og etter en stund hadde vi dratt ut 6 mus... JA det er sant!!! Da jeg så den første, nektet jeg å sette meg inn i bilen, så sambo måtte komme på butikken å bytte bil med meg. Han ryddet bilen og lot alle dørene stå oppe, så da jeg skulle på jobb dagen etter regnet jeg med at den var borte, men nei da... Så da satte vi opp feller i bilen. Jeg slo i vinduer, seter etc. før jeg satte meg inn og hadde på musikk på full guffe gaulet og sang. Jeg så aldri noen mens jeg kjørte, da hadde jeg kjørt av veien!!! Er livredd de krypa. Aner heller ikke hvordan den kom inn, sannsynligvis via noe åpning under dashbordet eller noe.

Fikk en i bilen (annen bil) her en dag og, men da kjørte jeg en pose søppel som hadde stått ute, så det var min skyld. Anbefaler deg å sette en musefelle i bilen i natt, så er den nok tatt i morgen tidlig om den er der! Er det ikke noen i fella da er den nok borte!

Skrevet

ingen problem for mus å komme seg inn i bilen!

mus klarer å komme gjennom nøkkelhull i huset, så de klarer fint å klatre inn gjennom ventilasjons systemet i bilen også!

jeg hadde musefelle i hanskerommet for et par uker siden ettersom de hadde spist opp refleksvesten min:o/

på få timer hadde jeg fanga 2stk...æsj!!

Annonse

Skrevet

Okei, takk for svar ;-)

Skal stikke ned på butikken og kjøpe et par musefeller ;)

Ikke veldig hypp på at den musa skal spise opp bilen min nei :-/

Skrevet

som regel kryper de opp i motoren (varmer seg....) og kryper videre inn i bilen derfra.

Et bra tips er å rydde skikkelig i bilen. Ikke la det ligge igjen f.eks sjokoladepapir, kjeks og roseiner etter ungene etc. Alt med lukt av mat tiltrekker musa:)

Skrevet

Jepp, har vasket bilen nå, grundig! Og da fant jeg mer den hadde koset seg med! Refleksvesten hadde den spist opp, en avis artikkel om meg, et redeliknende greier hadde den plassert i hanskerommet ++++

Så nå skal jeg kjøre ned på butikken og kjøpe et par-tre musefeller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...