Gå til innhold

gyn undersøkelse?

Anbefalte innlegg

Skal ikke legen foreta en gyn undersøkelse ganske tidlig i svangerskapet? Jeg er 12+6 og var hos legen idag, han nevnte det ikke og jeg spurte ikke heller. Ikke bryst undersøkelse heller. Forrige svangerskap ble alt gjort på første time, og det er samme lege jeg går hos. Har kanskje rutinenen forandret seg de siste 6 årene?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10787032-gyn-unders%C3%B8kelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er 13 uker på vei og her ble det ikke foretatt undersøkelse..

når jeg gikk me den første jenta mi som nå er 2 år hadde jeg gyn undersøkelse.

stussa litt på at ikke legen min gjorde en slik undersøkelse sia eg ikke har hatt en sånn undersøkelse sia jeg hadde undersøkelsen i forbindelse med mitt første svangerskap..

Annonse

Jeg er i uke 12+2 i dag og skal p å Gu i dag. Var hos legen på mandagen, men hun hadde ikke tid til hele sjekken så jeg skal tilbake i dag og jeg spurte om jeg kunne få höre på hjertlyden i daog vi skulle se hva vi hadde tid til.Gleder meg litt da.

da jeg fikk min første for 7 år siden, var GU vanlig. Men den forrige gangen og denne gangen har jeg ikke fått det. Legen min sier at det er nye retningslinjer fra staten (?) som sier at GU ikke skal tas (nødvendigvis). GU har visstnok ikke hatt noen tydelig positiv effekt.

Men hvis du ber om det, så får du det kanskje...

Jeg var på førstegangskontroll etter 12 fullgåtte og legen tok GU uten at jeg fikk valget om å ta det eller ikke. Men nå ønsket jeg det også fordi jeg ikke har tatt celleprøver på mange år. Han kjente på livmora innvendig på størrelsen og jeg syns jo det var litt betryggende at han sa den hadde vokst som den skal.

hei.

nå for tide en er det ikke vanlig å ta gu, det er fordi man kan irritere/stimulere slimhinnen i livmoren og mange begynner å blø av det, derfor ville ikke legen ta det på meg, like glad for det jeg da..hehe..men det var ikke så lenge siden jeg tok en kontroll så det hadde ikke vært noen vits. så de tar det ikke så lenge man ikke hat noen plager eller mistanke om noen kjønnsykdommer eller annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...