Gå til innhold

Café latte og andre kaffedrikker


*Stjernesmell*

Anbefalte innlegg

Hei! Ser at folk skriver om hvor mange kopper kaffe man kan drikke til dagen, men jeg lurer på om det kan være skadelig å drikke café latte eller andre kaffedrikker som inneholder espresso (som jo er ganske sterkt)? Det er jo melk oppi også, da, som på en måte tynner ut espressoen. Er hektet på det, men holder meg stort sett til ett stort glass pr dag. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du ikke drikker mer enn et glass om dagen, og ikke andre koffeinholdige drikker, så kan det vel neppe være verre enn 1-2 kopper vanlig kaffe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det var det jeg håpte på også... Drikker av og til en kopp fruktte eller grønn te i tillegg. Leste et sted at fruktte ikke telte som vanlig te...? Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, jeg leste nettopp i eit blad at det var gjort nye undersøkelser og di hadde da funnet ut at koffein ikke var skadelig for barnet eller graviditeten generellt, men jeg velger å tror på det med 1-2 kopper koffein holdig drikk til dagen :) tror ikke at det er noe bra for barnet med store mengder koffein :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, må le litt jeg. Det er jo ikke sånn at kaffe er FARLIG for barnet. Barnet dør ikke av kaffe! Eneste som skjer er at pulsen stiger litt. Søsteren min drakk maaange kopper kaffe hver dag gjennom hele forrige svangerskapet og fødte en sunn og frisk liten jente!=) Så slapp nå litt aaaaaaaav, folkens..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19:59- du har helt rett!

Etter å ha lest en annen forskningsrapport som sterkt fraråder gravide å drikke kaffe så spurte jeg legen min om dette. Han er svangerskapsspesialist, og veldig kunnskapsrik. Han sa at kaffe er et rusmiddel, eller en 'mild gift', og at det faktisk finnes en del indikasjoner på at koffein faktisk påvirker fosteret negativt. Grunnen til at legene ikke opplyser gravide om dette er at ikke alle leger leser nye forskningsrapporter slik de burde, og at de helst ikke går ut med slikt hvis det ikke er 100% bevist. Han minnet meg også på at store mengder sjokolade faktisk også inneholder koffein, og anbefalte meg å spise moderate mengder av det også.

Jeg velger å holde meg helt unna koffein i mitt svangerskap. Jeg synes det er teit at flere legger ut om hvor teite vi som passer på å ikke skade fosteret vårt er, når det ofte er nettopp DE som ikke er ordentlig informert.

Jeg pleier ikke å svare på disse diskusjonene om hva gravide burde og ikke burde spise, men jeg blir veldig irritert av alle som er så bombastiske når de skriver at alt liksom er greit uansett. Det er mulig jeg ikke virker så 'kul' som dere, men jeg vet i hvertfall at jeg har gjort det jeg kan for at barnet mitt har det så bra som mulig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...