mamica Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg fant ut at jeg er gravid på lørdag, og det begynner så smått å synke inn. Anyway, nå lurer jeg på 1000 ting selvfølgelig, f.eks. dette med vekt. Dere som også er ferske gravide, har dere gått opp noe allerede? Noen som har litt for mye fra før av? Jeg har nemlig det, ca.6-7 kg for mye og gruer meg litt til å bli stor, hehe
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Hei hei=) Jeg fant ut av at jeg var gravid på fredag, og idag er jeg akkurat 6 uker på vei. Enn du? jeg har også noen kg for mye, kanskje 7-8kg. Gruer meg fælt til å bli større, men vet jo at det er en grunn til dette=) Og, den er IkKE at jeg spiser meg tykk. La om kosten tvert da jeg fant ut at jeg er gravid, så nå er det sunn mat=) Vet at dette kan hjelpe meg langt på vei, for vil ikke gå opp i vekt før det er naturlig=) Hvordan er din plan? Sunn mat og turgåing her min=) Ser ut til å fungere allerede. Har ikke gått opp=)
Anitahar2barn Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Hei! Hvis dere har litt for mye er det ikke sikkert dere går opp så veldig mye, hvis dere spiser sunt og sånn da. Jeg er en person som ikke har for mye og forrige gang spiste jeg veldig sunt ikke godteri og brus på 9 mnd og jeg gikk opp 14 kg. Hvis jeg hadde hatt for mye da, tror jeg ikke at jeg hadde gått opp så mye. Nå er jeg i uke 11 og gått opp 2 kg, men ikke spist så sunt. :-) Har hørtom mange litt overvektige som ikke går opp så mye. Lykke til! :-)
mamica Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2007 Hei anonym! Jeg er fem uker på vei, så vi er ikke langt unna hverandre. Jeg får også bare prøve å spise sunt og bevege meg mye, selv om det ikke alltid er like lett. Håper vi ikke legger på oss så mye siden vi har litt fra før da...
AS og lillemor=) Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Hei hei=) Takk for at du delte dine erfaringer=) Tenker som deg, jeg=) Holder meg til sunn mat og aktivitet=) Blir vel mindre av det sistnevnte etterhvert, men så tidlig som jeg er nå ( 6 uker), så har jeg ingen grunn til å holde meg i ro.. hehe=) Det sies vel at ca 12-14 kg er det en iallefall blir å legge på seg.. Får se hva tiden bringer=) En ting er iallefall sikkert, og det er at jeg skal ikke tenke " jeg blir stor uansett, og kaste innpå med godis og slik". Nei, det skjer ikke.. Lykke til med den lille spira, som er større enn " erta" mi -hihi- =)
AS og lillemor=) Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Hei igjen mamica=) Enig med deg=) dette klarer vi=) får være bevisst på en sunn måte=) Hvor langt var det du var på vei? 6 uker her
mamica Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. oktober 2007 Hei jente 24! Jeg er 5 uker på vei, og lurer på alt mulig, hehe. skal til legen på fredag. Jeg er også 24 år, blir 25 i januar:)Dette er mitt første svangerskap
AS og lillemor=) Skrevet 31. oktober 2007 #8 Skrevet 31. oktober 2007 Hei igjen mamica=) Morsomt at vi både er nært i antall uker på vei, og alder=) Dette er vårt første barn, slik som det er for dere=) Legen på fredag? Spent hva han foretar seg da=) Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe grunn til å komme tidligere enn 8 uker. Vil være nesten 9 uker på vei, fosteret 7, når jeg skal til legen=) Vil du oppdatere meg mht hva som skjer på fredag, da? Spent=) klem=)
mamica Skrevet 1. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. november 2007 Hei! Jeg bare ringte legen og bestilte en time, ja sa at jeg bare var 5 uker på vei, men sekretæren ga meg time i morgen, så jeg vet ikke helt...kanskje ikke så mye jeg skal gjøre i morgen da...er det tidlig for bloprøver o.l. tror du?
afrodite79 Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 Har 10 kg for mye etter forje svangerskap, fikk sønnen min for 10 mnd siden. Er 7+2 og ikke gått opp noe enda, men forje gang gikk jeg opp 20 kg:( Gikk opp raskt i starten forje gang og på slutten av svangerskapet var det jul så da kom kg raskt, han kom 30 desember. Håper på mindre vektøkning denne gangen:)) Lykke til med svangerskapet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå