Gå til innhold

noen fler en meg som ikke ammer??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff da... Har du prøvd sånn nesespray? Det finnes en spesiell nesespray som skal få melken til å renne lettere. Kanskje den kan hjelpe.

Men kan jeg spørre hvorfor du sluttet å amme?

Har egentlig ingenting på denne tråden å gjøre, for jeg ammer jo, men jeg ble bare nysgjerrig. Og sånn at det er sagt er det IKKE ment som kritikk eller noe. Har lest litt på småtroll 0-1 og jeg blir helt skremt av de mm/mme-diskusjonene der inne!

jeg ble så sår vet det er normalt men jeg greide det ikke.. så da ble det bare sånn..syntes jo synd at meg og henriette ikke får den kosen men slik ble det bare... nei har ikke prøvd anet en å stimulere men melken er helt borte...

går fint jeg måtte bare se om det var fler som ikke ammet=)

Hei!

jeg ammer ikke, og har MASSE å si om ammepress fra helsevesen og Gro-kan-gå-å-legge-seg-Nylander....

Min lille gutt ble født med isolert ganespalte. det er individuelt blandt spaltebarn hvordan de klarer å få vakum, noen klarer ingenting, og noen klarer litt. Men ingen klarer å fullamme tror jeg.

Vi prøvde og prøvde med puppen. Stakkars liten ble veldig frustrert, for han ville så gjerne, men fikk ikke til. Og jeg ble frustrert og veldig lei meg. Jeg begynte å pumpe og gav av medisinbeger, men barsel ville jeg skulle fortesette å "legge ham til brystet". Så gikk vi over til flaske dagen før vi sklulle reise hjem, med utpumpet morsmelk... MEEEN, "husk at det er veldig viktig at du fortsetter å forsøke å legge ham til brystet! Den nærheten er så viktig.."

SÅ, kom helsesøster på hjemmebesøk. Jeg hadde ca. 3 timer søvn i døgnet siden fødselen, og var utslitt av en krevende, men herlig liten tass. og også hun sier at jeg bør "fortsette å legge ham til brystet." og også at jeg burde pumpe meg annenhver time på dagen...

TRALALA! det er ikke fysisk mulig...

jeg fant fort ut at man skal stole på seg selv, og kjenner etter hva som er rett for barnet ditt og deg selv.

og denne nærheten som man snakker om.. selvsagt får jo barnet nærhet ved amming, men det er jo 1000 andre måter å gi det på.

fordelen med flaskemating er jo faktisk at jeg får øyekontakt med gutten min når han får mat, og han får like mye kontakt med mor som med far!

nå er han 4 uker, og får 70% morsmelk ca. og resten MME. Jeg pumper 6-7 ganger i døgnet, like ofte som han spiser ca, men har ikke 100% nok MM.

Han spiser ca. 100ml per måltid nå, uansett MM eller MME. Noenganger 80ml og noenganger 120ml.

Da han var tre uker spiste han ca. 510ml i døgnet. (vi målte et døgn for en uke siden).

Dette ble veldig langt, men det var godt å se at det er andre som ikke ammer.

Jeg tror barnet har det godt når mor er er trygg og lykkelig!! Og det kan man være uten å amme!!

GLAD MAMMA = BRA MAMMA!! og en bra mamma kan både pumpe og gi MME!!

Stor klem! :)

Jeg ammer heller ikke. Fikk brystbetennelse med første barnet og lå 1 måned på sykehus med intravenøs antibiotika og 3 kirurgiske inngrep. Jeg møtte heldigvis BARE forståelse på sykehuset, og det er jeg veldig, veldig glad for. Synes litt synd på lille nurk som ikke får komme i nærheten av puppene, og ikke får noe morsmelk, men nå som jeg har 2 barn kan jeg ikke risikere ny sykehusinnleggelse....

Annonse

Jeg ammer, MEN jeg har svart samvittighet....for jeg synes ikke det er så veldig kos som alle skal ha det til jeg.... Det er mas for å ta puppen, ikke ville ha puppen, har hun fått nok mat, har hun fått for mye, hva har jeg spist som KANSKJE gjør henne stressa... Tar meg i å savne flaske, jeg synes det er masse kos i det. Som sagt over her så kan helsevesenet med ammepresset sitt gå å legge seg :-) Har full forståelse for at det er kjempesunt, og jeg vet jeg er heldig som kan amme, men alikevel.... En liten utblåsning dette :-) ellers så har jeg det bra! Hehe :-)

Hei på deg...

Ja detta med amming er ikke lett, ville gjerne men min lille gutt er ikke fornøyd med det jeg har (ikke nok) kan sitte i timevis med amming, å han blir ikke fornøyd !! Begynte med litt MME bare på kvelden for at han skulle bli mett. Men nå må jeg gi flaske etter hvert amme måltid nesten. Har 2 barn til så kan ikke sitte heeele dagen å kvelden med lillebror til puppen.

Men er avslappet i forhold til det jeg, gutten må jo bli mett!! Hadde det likt med førstemann, uansett hvor mye jeg amma ble det ikke nok...

Men han har nå vokst opp som en frisk og fornøyd gutt han :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...