Gå til innhold

Trenger litt hjelp....

Tiara ~ jente-08 + maibaby-10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går 3 året på bachelor studiet og er ferdig til sommeren. Har termin i begynnelsen av april, altså helt på slutten av studiet. Skal da begynne å skrive bacheloroppgaven min akkurat rundt termin, så tenkte at samboeren min da tar ferie og permisjon fra jobb mens jeg prøver å skrive ferdig oppgaven.... Men hva skal jeg gjøre til høsten? Hvilke rettigheter har jeg i forhold til lånekassen? Og hvor lenge får jeg stipend? Leste et sted at det var lurt å søke på opptak til et nytt studium, og så ta permisjon fra det studiumet når en kommer inn. Men må en fortsette på det studiet når permisjonen er ferdig, eller kan en bare "slutte"? Hva må jeg gjøre for å få stipend, og for at stipendet ikke skal omgjøre seg til et lån?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg ikke har misforstått, så kan du ta permisjon, men skrive oppgava i permisjonen din. Hvis du ikke rekker å gjøre den ferdig, så bare leverer du den inn senere (f.eks til konten) uten å bli straffa for det. Da trenger du ikke søke på noe annet studium, du får permisjon med fødselsstipend fra det studiet du går på.

Men jeg ville ringt til Lånekassen for å være sikker. Det er greiest å ringe, er min erfaring, fordi hvis du sender mail, så får du bare et svar de har kopiert fra nettsidene sine.

Mannen din har rett på permisjon de første to ukene etter fødselen uansett.

For at stipendet ikke skal omgjøres til lån, må du først søke om lån og stipend for vårsemesteret og høstsemesteret 08, og etter fødselen levere inn søknad om fødselsstipend. Gi beskjed til lånekassen om at du venter barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...