Gå til innhold

Dere med barn rundt 2 år! Kan dere se hit? Datra mi har blitt skikkelig hyper..Dere med barn med Adhd kan dere se litt på denne dere og?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei,hun er ikke med på dagsenteret,jeg er der tirsdag og torsdag og da passer sambo henne her hjemme og kjører tur og ser på hest og sau,som hun elsker:=).og så er han der mandag,onsdag og fredag,da er jeg hjemme med henne!

Joda,d er meg som har skrevet og spurt om adhd.Jeg tror ikke lenger at hun har d,d er vel vanlig at 2 åringer er slik,må jo spørre for å være sikker..må i så fall se når hun blir eldre hvordan hun da blir,hun er for liten nå! jeg har mere tro på at broren har d..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes dtete høres ut som en normal, frisk og aktiv 2-åring jeg!

Ikke gi henne glass og asjetter som kan knuses. Plast er best til barn!!

Tynne papirbøker er ikke alltid noen for aktive barn - gi henne heller bøker med stive blad.

At ungene er aktive, opp og ned på fanget, klarer ikke å sitte rolig etc, er helt normalt for en 2-åring. de fleste vil jo utforske verden:)

Sett barnesikring på kjøleskapet og andre skap hun ikke får lov til å gå inn i. Lokk og evt lås dørene til rom hun ikke bør gå inn i alene.

Potteplanter, knuselige ting og andre ting hun ikke får røre, bør dere rydde unna. Bedre det enn å fly etter henne og si nei hele tiden!

At en 2-åring ikke klarer å sitte stille ved borden når de sitter på vanlig stol eller på fanget er også helt normalt og har ingenting med ADHD å gjøre....

Skrevet

vi tenkte å sikre kjøleskapet,kjøpte noe på Baby Comfort men d var bare noe dritt! Fikk den ikke på engang..

Skrevet

an jeg spørre om hvorfor hun er på avlastningshjem?

Skrevet

høres ut som min:p det blir bedre:)

Skrevet

Ser nå at jeg er veldig bortskjemt... Guttungen min på 2, snart 2 1/2 gjør ingenting av det... Han kan bli sur om han er trøtt og ikke få viljen sin, og ikke alltid at han hører etter om han er i fjåsehumør! Men det jeg ser på som trass er ingenting iforhold til det dere beskriver her! Guri! Blir sliten av bare å lese, joh! Har da ikke noen gode råd, desverre, men hatten av for dere som ikke tørner, altså! Tror jeg hadde gått i fistel, jeg! hehe :-)

Skrevet

Jeg har noen kommentarer. Ikke for å kritisere eller stemple deg på noen måte, men det virker som om grensesettingen og samspill med barnet kanskje ikke her helt optimalt. Jeg tror neppe hun har ADHD, har hørt om unger som har det og de er ekstreme!

Når det gjelder katten: Følg med på henne ALLTID, når du vet katten er i nærheten. Når hun tar katten i nakken skal du sette deg ned på huk sammen med henne, og VISE henne hvordan man klapper katten! Sånn gjør vi dette: "Se, Ida, pusen har lyst til å si hei til deg! Vil du kose/klappe pusen? Kom hit, se, sånn kan du klappe pusen! Også klapper du pusen sånn man skal klappe den, og når hun gjør det riktig sier vi SÅÅÅÅÅ FLINK DU ER! Nå ble pusen glad for å få kos av deg!" Neste gang hun er slem mot pusen tar du henne HELT vekk, gjerne inn i et annet rom, og sier "nå ble ikke pusen glad, sånn får du ikke lov til". Og ikke gi mer oppmerksomhet rundt dette. Ta henne vekk fra situasjonen og marker med kroppsspråk og stemme at dette ikke blir satt pris på.

Jeg skal ikke engang begynne med hvor tåpelig det er å røyke når man har barn, men må kommentere at jeg syns det er hårreisende at tobakk i det hele tatt blir oppbevart sånn at det er tilgjengelig for barn. Legg røykpakkene HØYT oppe i et skap.

Plastbestikk, kopper og tallerkener får man kjøpt i barnebutikker, på IKEA og Nille-butikker (alternativt engangsdekketøy fra Rimi, hvis det absolutt ikke går an å finne plast noe sted).

Når hun ødelegger bøker, har dere satt dere ned med henne og lest for henne, for å vise henne hva man skal gjøre med en bok?? Jeg skjønner jo at hun ødelegger den, hvis hun tror det er et morsomt leketøy. Kjøp evt. bøker av stiv papp, og ta fram de papirbøkene når dere skal lese for henne. Og legg boka vekk når dere er ferdig.

Igjen vil jeg presisere dette med å ta henne vekk, HELT vekk fra situasjoner hun ikke "oppfører" seg i. Si at "sånn er ikke lov". Hun er 2 år, og kan sitte 2 minutter i time out.

Er også enig at det går an å finne aktiviteter til henne som er utfordrende, sortere, rydde, hjelpe dere. Når hun er flink og hører, så ROS ROS ROS henne. Fokuser lite, om mulig ingenting på de situasjonene hun gjør ulovlige ting. Bare ta henne vekk, si "det er ikke lov". Håper du får bruk for noen av tipsene mine, det har fungert veldig greit her. Selvfølgelig blir det hyl og skrik og trassing allikevel, men vi har en jente som snart er 3 år, som er veldig trygg på seg selv og vet GODT hva som er lov og ikke. Jeg sier ikke at dere vil få umiddelbare resultater, men det er utrolig viktig å være konsekvent!! Få pappaen me deg på å reagere på samme måte, når han er alene med henne.

Lykke til da, klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...