Håper_78 Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Hei Jeg er ny på dette forumet. Har nylig fått beskjed om at det blir prøverør for oss... Vi settes nå i kø for prøverør på Ullevål Sykehus. Noen som har erfaringer herfra?? Fikk vite at ventetid er 6 mnd .. men det virker som ventetiden på Riksen er kortere om dagen?
Tjorven:-) Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 -jeg har en 8 måneder gammel, god erfaring fra Ullevål, krabbende rundt på gulvet! Ullevål er en forholdsvis liten klinikk når det gjelder IVF, selve klinikken er litt stusslig, trang og gammel. Men det gjør ikke noe! -vi har opplevd å ha stort sett samme lege gjennom alle tre forsøkene, blitt møtt og tatt på alvor, fått støtte og trøst. Da vi hadde behov for en ekstra samtale, før vi gikk i gang med tredje forsøk, var det ikke noe problem å få det til, med den legen vi ønsket oss. En ting bør du være klar over på forhånd: hun som tar telefonen når du ringer klinikken, er MYE hyggeligere i virkligheten, er nok ikke et telefonmenneske... Vi har alt søkt om å få komme i gang med søskenforsøk, skal i gang rett over jul :-) Når det gjelder ventetid, har jeg rett og slett ikke peiling, men ofte er ventetiden litt kortere enn de går ut med. Lykke til som Ullevålprøver! Klem fra
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Vi er igang med første forsøk på Ullevål nå. Vi fikk faktisk velge selv om vi ville på riksen eller ullevaål. Jeg valgte Ullevål, da jeg hadde lap der, og opplevde et meget hyggelig personale. På IVF avd. må jeg være enig i at den virker liten, og kanskje litt gammel, men det gjør ikke oss noe. Heller lite og oversiktig enn stort og skummelt. Erfaringen vår så langt er bra, har ikke noe å utsette på de vi har møtt ). Vi har fått beskjed om uttak og insett neste uke, så inntrykket blir kanskje farget mye av den oppleveslen jeg får da, men jeg tror fotsatt at de er flinke og hyggelige på Ullevål,(men de er sikkert flinke på riksen også altså). Ventetiden vi fikk oppgitt var 6 mnd. og den stemte ganske bra...
Håper_78 Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2007 Takk for tilbakemelding! Gratulerer med den lille, Tjorven, og lykke til med neste forsøk! Og lykke til Cocco!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Har ikke hatt god erfaring fra Ullevål, endte med at vi tok privat på Aleris i stedet for å sette oss opp på ny kø en annen plass.
corona Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Hei. Jeg har akkurat fått satt inn befruktet embryo på Ullevål. Det virker som en grei klinikk, men sammenlignet med private alternativer må du belage deg på litt mer samlebånd: Det er flere pasienter som er inne på samme tidspunkt for kontroll, egguthenting og innsetting. Siden det er en liten klinikk virker det imidlertid ok, da det maks er fem pasienter samtidig. Informasjonen som gis er relativt liten, og for meg som ikke hadde lest noe på internett visste jeg lite om hva neste steg i behandlingen innebar. Jeg var heller ikke forberedt på at jeg måtte ta stilling til om jeg ville ha et eller flere embryoer da kvaliteten ikke var optimal. Altså bør man kjenne prosessen før man går til Ullevål. Men, jeg er så langt fornøyd (et forsøk) selv om jeg i et eventuelt forsøk nr. 2 kommer til å velge et privat alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå