Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på julebord, og jeg har ikke lyst til at alle skal vite hva jeg bedriver... Og jeg vet at de fleste vil lure på hvorfor jeg ikke drikker....

Er det skadelig å drikke når en stikker?

Vil ikke gjøre noe dumt under forsøket....

Fortsetter under...

Skrevet

Ring klinikken og spørr.

Skrevet

For noen år tilbake fikk jeg beskjed om å holde meg unna røyk og alkohol,men i dag tror jeg de sier at det er greit med et glass vin el to. Jeg selv har aldri drukket under forsøk men det er opp til hver enkel hva man føler.Alt med måte:-)

Skrevet

Det er vitenskapelig bevist at både alkohol og røyk reduserer fruktbarheten.

Hadde jeg vært deg ville jeg ikke drukket noen ting som helst, eller gått på julebordet.

Jeg har planer om å skippe julebordet i år.

Skrevet

Jeg har faktisk vært avholden fra 1.spraydag. Gynekologen min har vært veldig påpasselig med å komme med stikkere på dette med alkohol, at det kanskje ikke er så lurt.

Han har vært på gynekologseminarer hvor det har vært diskutert NÅR det skal gåes ut med en helt klar oppfordring til kvinner som prøver å bli gravid, om totalavhold. Alkohol holder seg i kroppen lenge, og det kjennes for dårlig til hvordan det påvirker.

Jeg bruker såpass mye tid og penger på dette og ikke minst så har jeg nok av bekymringer allerede rundt ivf til at jeg syns det er verdt det.

Så sier alle; ja men et liiiite glass vin... Da er det bare prinsipp for alle andre enn meg selv... Rar den her drikkekulturen vår, og spesielt rundt julebord. Alkohol er faktisk en frivillig greie, man trenger faktisk ikke heller ha en grunn for ikke å drikke det.

Jeg tar meg gjerne en iskald smirnoff ice på badekarkanten jeg, men like ofte syns jeg det er like godt med en eplemost..

Skrevet

Er vel ikke verre enn å si at du går på pencillin eller noe?

Annonse

Skrevet

Jeg ville holdt meg unna, selv om jeg prøvde i over 1 1/2 før vi fikk det til holdt jeg meg unna alkohol (og røyk) fra dag 1...

Skrevet

Jeg vil, og skal holde meg unna alkohol nå under forsøkene.

HAr hatt en SA, og klarer ikke å la være å tenke på at det kan skyldes den vinen jeg drakk før jeg viste at jeg var gravid. Ikke en god tvil å ha luskende i bakhodet! Dessuten har jo myndighetene nå bestemt seg for å fraråde alt inntak av alkohol under svangerskap. Og det har jo lenge vært anbefalt og holde seg unna når man planlegger graviditet også.

Men julebordet har da tenkt å få med meg likevel! Har ikke planer om å gjøre noe stort nummer ut av det, bare be om mineralvann ved servering av drikke. Spør noen, så sier jeg bare at jeg har planer for morgendagen som gjør at jeg må være kjørbar ganske tidlig eller noe sånt...

Skrevet

Hei..

Jeg hører til på Hausken,og spurte dem om det samme når jeg begynte med regimet.

(Vi skulle til Praha på jubileumstur)

Fikk til svar at alkohol ikke ville ha noen innvirkning på medisinene,hvis jeg følte for å ta et glass eller to.. (Ble ikke noe alkohol på meg pga sterke bivirkninger og migrene)

Men tror nok at jeg kunne tatt meg et glass om det ikke hadde vært for det..

Men noe fyll,er ikke jeg tilhenger av,drikker VELDIG sjeldent alkohol,men kan nyte litt god vin til maten..:-)

Skrevet

På Aleris sa de att jag ska leve så normalt som mulig og ett glas vin eller to ikke var noe problem.

Har veldigt svårt att tro att det kan påverka om ett egg fastnar eller ikke 1 till 2 uker etter litt vindrikkande.

Det er min mening.

Licke till villemo

Skrevet

Lycke till mente jag så klart.

Ps tog mig faktiskt 3 munnar med rødvin før en timme sen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...