Gå til innhold

Dere som har tatt ut egg til IVF/ICSI...

Anbefalte innlegg

Sitter å leser gjennom papirene mine fra Riksen, og ble litt småskremt... De må jo helt opp til eggstokkene og hente egg! Får smertestillende intravenøst! Trodde de catchet eggene på vei ned i livmoren, jeg! *grøsser*

Er dette så vondt som jeg får følelsen av? Når noia om noen skal drive å grave oppi der i 5 til 20 min mens det gjør vondt! Vet ikke om jeg tør...

Back meg opp nå, jenter! Skal inn til ICSI i januar/februar...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10781852-dere-som-har-tatt-ut-egg-til-ivficsi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

eg var til uttak igår. fikk ut 11 egg. Fikk ikke smertestillende intravenøst, men fikk morfintab for sterke smerter, i tillegg til lokalbedøvelse i skjeden. Merka jo at de pirka med spisse gjenstander mens de punkterte eggfoliklene. kjente ubehag da til tross for smertestillende tabl. hadde vondt etterpå og idag også... så er spent på hva legen sier i morgen når innsettingen skjer... disse smertene er det verdt dersom det blir en baby av det :-) lykke til

Det er ingenting å være redd for,det høres verre ut en det er..

Det som skjer er at du får bedøvelse i skjedeveggen, det kan være litt vondt. Men så kjenner du ingenting, du får ekstra smertestillende i hånda hvis du har behov.

De fører en tynn nål ut i skjedeveggen din, og opp i eggstokken. Der suger de ut eggene. Du får se alt på skjerm og tro meg, du vil bli så opptatt med å se på disse små vidunderne at du glemmer at det er noen der nede .

Jeg var så redd da jeg skulle ta ut egg, og jeg trodde det var såååååå vondt! Jeg ble nesten litt skuffa, for jeg hadde forventet smerte de luxe. Men så var det ikke vondt, annet enn det stikket når bedøvelsen blir satt.

Du får smertestillende i armen, og de gir deg mer hvis du ber om det.

Dette er ikke noe å grue seg for.

Sprøyteskrekk!!! Bedøvelsen jeg fikk etter fødselen før jeg skulle sy var jo ekkel og vond tross det at jeg nettop hadde født! Har tidenes værste sprøyteskrekk, og det å skulle sette en sprøyte oppi huttetua? *grøss* Men takk for innspill, jenter! :-)

Jeg ble bare likegyldig til hele inngrepet etter 3 paracet, 1 valium og morfin. Lokalbedøvelsen gikk helt fint. Merket inne noe mens legen var inne og hentet eggene. Var veldig rørende å se alt på skjermen :)

Var støl i stokkene etter uthentinga, men det er verdt det. Altså, ingen grunn til bekymring! Lykke til uansett :)

Det går så fint så. Jeg har også vært på Riksen, men kan ikke huske at vi fikk lokalbedøvelse i skjeden,men du får morfinlignende preparat intravenøst + beroligende. Det er veldig forskjellig hvordan man føler uttaket.Jeg synes det er vondt men andre ikke. Men det står en sykepleier ved siden av deg hele tiden og hun gir deg smertestillende med en gang du trenger det. Samtidig så er du så optatt av å se på skjermen hva de gjør at tiden går fort.

Lykke til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...