Gå til innhold

Øke melkeproduksjonen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte må jeg pumpe meg og hvor mange dager må jeg holde på før produksjonen øker?

Ammer mest på morgenen og på dagtid, da han får grøt til middag og kvelds. Kan jeg miste melken på dagtid siden det er lite " aktivitet" om ettermiddagen/kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du øke produksjonenen, eller er du bare bekymret for å miste melka??

Produksjone styres av etterspørsel, og den vil avta dersom du ikke ammer på kveld ja, forsvinne helt gjør den ikke med en gang, men du vil fort merke forskjell.

HVis du seriøst vil øke, så ville jeg anbefalt å pumpe/amme hver 2 time på dag, og i allefall en gang på natt, ideelt hver 3. time på natt. HVor lenge du må holde på slik kan jeg ikke svare på, vi er alle forskjellige, noen øker etter bare får dager, og hos andre tarr det i verste fall 2 uker. Dersom du bare ønsker å opprettholde det du har, kan du pumpe deg noen ganger i løpet av kvelden, når barnet ellers ikke dier, slik at det ikke blir for langt intervall mellom to ganger det taes ut melk.

Skrevet

Som hun andre sier, det er jo veldig etter hva du vil, og hvor gammelt barnet er!

Skrevet

Er vel egentlig mest bekymret for å miste melken sånn at jeg ikke kan amme om natten/morgen/formiddag.

Han er nå 6 mnd, så han har ikke tid til å ligge med puppen utover dagen, så jeg får kun ammet han i sengen når han er trøtt/nettopp våknet.

Pumper meg ca kl 1630 ( da er det 4-5 timer siden han diet), så drikker han en pupp kl 19 og så en pupp igjen kl 21.

Pumper meg igjen kl 2330.

Er dette nok for å holde oppe den produksjonen jeg har eller må jeg pumpe oftere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...