Chaiemae Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Sist vinter kjøpte jeg en bok som jeg skal skrive til mitt fremtidige barn. Har ikke kommet i gang ennå men det er jo ikke noe vanskelig å skrive om veien mot det store målet da veldig mye ligger her på bim. Tenker det kan være fint å lese for barnet den dagen det er klar for det. Har også planer om å lage en fotobok med bilder fra det forsøket som blir til et barn for på den måten kunne forklare et lite barn hva som skjedde da det ble til. Er det noen av dere som har gjort noe lignende og som kan si litt om hvordan dere har gjort det?
Regnbuemor til 2 Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Vi har skrevet bok. Har skrevet fra vi startet prosessen. Helt fra før vi bestemte at vi ville bruke Stork osv. Har limt inn kvitteringer og biletter. Skrevet om tanker og stemninger. Men bilder har det blitt lite av desverre. Vi har skrevet litt i den da jeg gikk gravid, og bittelitt da vi skulle lage nr to. Men nummer to får fint lite å lese stakkar. Har allerede gått i den berømte fella der. Men prosessen er jo ganske lik, og filosofien er absolutt lik så han får nok litt svar han også. Jeg syntes det har blitt en fin bok jeg. Vi har skrevet den som om det er en voksen leser vi da. Barnespråk har vi brukt i babyboka. Mest fordi da var det lettere for oss å få skrevet ned det vi tenkte der og da, fort. Men her kan man vel gjøre akurat som man vil skulle jeg tro. Og spørsmålene kommer... Jenta vår på snart tre og et halvt, kom hjem fra barnehagen for bare noen uker siden, og spurte: voffår hakke jeg no pappa a??? ehh... jo nå skal du høre her, atte ehh.. Fikk forklart til slutt, men var mindre forberedt enn jeg hadde trodd:)
Chaiemae Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2007 Så fint å høre om hvordan dere har gjort det. Lurt det med kvitteringer og biletter det skal jeg huske på på neste tur. Tror nok også jeg kommer til å skrive det til en voksen leser. Det er nok lurt å forberede seg på spørsmålene som kommer fra barna og de kan komme tidlig. Det er litt derfor jeg vil lage den fotoboken i tillegg sånn at vi kan se i den når de første spørsmålene dukker opp eller egentlig før de dukker opp.
Regnbuemor til 2 Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Det høres veldig smart ut. Vi har en sånn babybok med bilder og ting og tang. Men veldig lite bilder fra stork desverre. Angrer på det nå Men det ble liksom ikke til at vi husket på å ta bilder. Men vi har videofilmet det da. Kom jeg på nå, hadde helt glemt det jeg:) Lykke til vidre i prosessen til deg å alle andre her inne. Ser ut til at det er veldig mange nå som venter og venter på den magiske streken:)
Trooghåp76 Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Det hørtes ut som en kjempegod ide. Skal prøve og få med meg litt nå når jeg skal nedover i november. Og huske på å ta vare på alt av billetter og sånt. Tok noen bilder da jeg var der sist men det var av hotellet og sånn. Skal prøve å samle tankene og få skrevet noe, det er jo en fin ting å ha. Takk for ideen.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #6 Skrevet 1. november 2007 Jeg har vel ikke skrevet bok, men dagbok gjennom begge graviditeter. Den første er mest detaljert om valgene vi gjorde omkring dette med å velge å få barn med donor og hele prosessen. Alt sammen er skrevet i en form til babyen. Håper det vil være noe jenta vil lese når hun blir eldre. Hva gjelder den lille ny er det blitt litt mer overfladisk. Mange av oveveielsene er jo de samme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå