Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et års vikariat som lærer. Har termin 14.03.08. Jeg vil ta ut 1 års permisjon. Far vil ha seks uker fordelt over tre bolker på to uker i hver. Hvordan skal vi forholde oss da? Må jeg i teorien være i jobb de ukene han skal ha permisjon? Vi får jo ikke permisjon på likt har jeg hørt. Eller kan jeg ta ferie de ukene. Jeg har jo mer enn fire uker ferie når jeg er lærer. Hvordan skal vi fylle ut skjema som skal til nav?

Kan far dele opp ferien sin slik?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10779690-permisjon-n%C3%A5r-jeg-er-l%C3%A6rer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

jeg har også årsvikariat som lærer og lurer på noe av det samme som deg, hvordan gjør du det med permisjonspenger når vikariatet ditt går ut iløpet av permisjonen? hvis du har et sånt vikariat som følger skoleåret da ;-) jeg har prøvd å kontakte NAV om dette men de virker litt usikre selv... når det gjelder ferie og permisjon er jeg usikker, men iforhold til den vanlige ferien så har man ikke krav på å få ferie mer enn tre uker sammenhengende i løpet av ett år og resten av ferien skal tas slik at den passer best for både bedriften og arbeidtakeren. Se på lovdata.no ;-)

Jeg glemte forresten en ting, det er jo forresten ikke slik at vi har krav på mer ferie enn 4 uker+ 1 dag, resten av lærerferien regnes som avspasering for alle prøverettinger, skoleturer i helger, foreldremøter, seminarer osv. så vidt jeg kan forstå utfra arbeidsavtalen i allefall ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...