Gå til innhold

Sosse navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke navn ser dere på som sosse navn?

Skrevet

Dette er nok variabelt, ja. Her hvor jeg bor har vi liksom ikke noen sossenavn. Kanskje Didrik og Ditlef. Mange av de navnene du nevner er overhodet ikke forbindet med sosser for min del. Tvert i mot! Elisabeth, Christian og Caroline er faktisk navn som jeg forbinder med litt ufine barn/ungdommer. Så forskjellig kan det altså være :-)

Skrevet

Mye C-er og H-er er med på å gjøre navn til sosietetsnavn synes jeg. Srlih navn som også kan skrives uten H og C. Og navn med kongelig schwung... Gjerne doble navn. Sånne typiske kalle opp etter farsslekten navn....

Madeleine/Madelen

Celine/Celina

Victoria

Nathalie

Christian Frederic

Joachim Nicolai

Christina

Bettina

Skrevet

Miriam, Helle, Tiril, Madelen, Lene, Lena..

Skrevet

Johan som MÅ uttales joHANN

Skrevet

Så er jeg vel en soss da????

For mine barn heter Henrik og Hermine.... Har aldri tenkt på det som sossete.

Skrevet

Heller aldri tenkt på hverken Henrik, Hermine, Tiril eller Lene som sossete - heller tvert i mot. Men det bekrefter vel at sånt varierer fra sted til sted :-)

Skrevet

Jeg hiver meg på, og sossenavn i mine ører er

Bettina og Preben. :)

Skrevet

Er det sossete å uttale det JoHANN? Sønnen min heter det, og vi uttaler det sånn fordi det er uttalen av navnet i slekta (han er oppkalt).

Skrevet

Ferdinand, Tidemann, Cornelius og Carl.

Celine, Nicoline og Wilhelmine.

Skrevet

Det er ikke sossete å uttale det sånn, men det er sossete å inistere på at det MÅ uttales sånn, og gjøre narr av dem som sier joan.

Syns og så det er sossete å insistere på at Kristin skal uttales med tykk på siste i og Synnøve med trykk på ø.

La folk uttale navn slik det er naturlig for dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...