Gå til innhold

x-lander

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, jeg har en X-lander X-run som jeg kjøpte på Babymagasinet på Grønland i Oslo. Den er fin den, og blir ganske liten sammenslått. Hjulene kan også kneppes av på omtrent 1/2 sekund dersom det blir trangt i bilen.

Den jeg har er ikke den vanlige sportsvogna men en joggevogn. Jeg vet ikke om de andre har det, men min har ikke full liggestilling, bare nesten. Så den bør nok ikke brukes før barnet er 6 mnd. (Men HELT flat liggestilling er det jo bare kombivogner som har, og de har det egentlig bare fordi bagen skal stå flatt oppi der mens du bruker den. Ser du på duovognene har jo ikke engang Emmaljunga valgt å ha full liggestilling, og de skal jo være ergonomisk aller best for barna?, men de har har også en liten skrå i ryggen.)

Gullet mitt både sitter og ligger godt i den, med stompen nedi en liten "dump", for setet skrår litt oppover fra baken opp mot knærne igjen. Da sklir barnet heller ikke ut av vogna når de sovner, sånn som de typisk gjør i kombivogner som har flatt sete og full liggestilling... Synes egentlig det er en fordel jeg da. Den jeg har er veldig liten og nett, men samtidig er det gode mål i sittedelen, jeg målte og fant ut at den hadde samme mål alle veier som Emmaljunga duo-edge-vogna jeg hadde før. Og den skal holde til de er over 3 år. Null problem med dunpose.

De er ganske rimelige i forhold til andre vogner så de har kanskje ikke like mange finesser som mange andre, men jeg savner ikke noe. Og den lille fotposen som følger med har faktisk vært kjempefin å ha i hele høst :-)

Kalesja bråker når du tar den opp og ned, men ikke noe verre enn f.eks Teutoniakalesjene.

En fordel er at de er ganske lette i forhold til mange andre vogner. Min veier bare 11 kg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10779152-x-lander/#findComment-10780747
Del på andre sider

Takk for fint innlegg! Ikke joggevogna jeg i første omgang tenker på, men helt sikkert mye like ting da... er den andre trehjulingen jeg kunne tenke meg.. må ta meg en tur å se på den i butikken en dag.. blir liksom ikke det samme å se nettsidene demses... alle nettsider skryter jo veldig av vognene sine og alltid de beste vinklene som er avbildet... Takk igjen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10779152-x-lander/#findComment-10790679
Del på andre sider

Ja, gå og se på den! Det er jo så lite info på nettsidene.

Sjekk forresten om du er fornøyd med justeringsmekanismen i ryggen i forhold til andre vogner, vet ikke hvordan dette gjøres på XT, men på X-run er den litt primitiv (justeres med stropper, noe som er vanlig på lette sports/joggevogner, men ikke det aller beste hvis du skal ha ryggen mye opp og ned :-)

Skal du ha bagen også? For den så muligens litt liten ut? Lån målebånd i butikken og sammenlign innermål med andre vogner. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10779152-x-lander/#findComment-10790949
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...