Gå til innhold

Tjukke og tette slimhinner ..

Anbefalte innlegg

(samme som januar 2008, og 3.trimester)

Jeg har den siste uka vært ekstremt plaget med at slimhinnene i munn, hals og nese har blitt tett og tjukk.

Må konstant snyte meg og nyser flere ganger i timen.Våkner også på natta av at halsen er så igjentettet at jeg ikke får puste, og må stille meg på bade og hoste å harke til slimet kommer opp .

Har prøvd nesespray, vanlig saltvann, Fenu-Max (fra helsekosten) og varme drikker. Ingenting nytter.

Legen sier det bare er vanlig influensa, men jeg har vell hatt det før, og dette er ikke det samme .

Har også merket at utflod og slimhinnene nedentil har begynt å bli tjukkere og større mengder.

Noen som er\har vært plaget med det samme og har tips på hva som hjelper?

Er forresten i uke 30.

Velger å være anonym på denne .

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10779114-tjukke-og-tette-slimhinner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Har det likedan i forhold til nesen og nedentil. Er hoven og tett, vanskelig å puste. For meg har en kombinasjon av saltvannsnesespray og nesebøyle (nozovent, sånn som utvider neseborene) reddet meg gjennom natta, da er det enklere å få lufta inn og ut.

Halsen har jeg dessverre ikke noen gode råd for.... God bedring:-)

Jeg er plaget med dette også til vanlig, men det er ekstra ille nå. Nå har jeg papir, q-tips og et glass vann ved siden av sengen, og våkner flere ganger i løpet av nattet fordi jeg er så tørr i luftveiene. Da hjelper det å putte en q-tips i vann, og føre den inn i nesen, for å fukte. Deretter snyter jeg meg, og det hjelper for en stund. Blør i tillegg masse neseblod, og harker blodig slim, antagelig pga. tørre slimhinner.. men er lissom ikke så mye å gjøre. Saltvanns-spray hjelper dessverre ikke noe for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...