Gå til innhold

Tjukke og tette slimhinner ..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

(samme som januar 2008, og 3.trimester)

Jeg har den siste uka vært ekstremt plaget med at slimhinnene i munn, hals og nese har blitt tett og tjukk.

Må konstant snyte meg og nyser flere ganger i timen.Våkner også på natta av at halsen er så igjentettet at jeg ikke får puste, og må stille meg på bade og hoste å harke til slimet kommer opp .

Har prøvd nesespray, vanlig saltvann, Fenu-Max (fra helsekosten) og varme drikker. Ingenting nytter.

Legen sier det bare er vanlig influensa, men jeg har vell hatt det før, og dette er ikke det samme .

Har også merket at utflod og slimhinnene nedentil har begynt å bli tjukkere og større mengder.

 

Noen som er\har vært plaget med det samme og har tips på hva som hjelper?

 

Er forresten i uke 30.

Velger å være anonym på denne .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Samme her. Har nettopp hatt influense så det kan ikke være det. Var litt slimete før jeg ble syk også.

 

Har hørt at akupunktur skal fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Har det likedan i forhold til nesen og nedentil. Er hoven og tett, vanskelig å puste. For meg har en kombinasjon av saltvannsnesespray og nesebøyle (nozovent, sånn som utvider neseborene) reddet meg gjennom natta, da er det enklere å få lufta inn og ut.

Halsen har jeg dessverre ikke noen gode råd for.... God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er plaget med dette også til vanlig, men det er ekstra ille nå. Nå har jeg papir, q-tips og et glass vann ved siden av sengen, og våkner flere ganger i løpet av nattet fordi jeg er så tørr i luftveiene. Da hjelper det å putte en q-tips i vann, og føre den inn i nesen, for å fukte. Deretter snyter jeg meg, og det hjelper for en stund. Blør i tillegg masse neseblod, og harker blodig slim, antagelig pga. tørre slimhinner.. men er lissom ikke så mye å gjøre. Saltvanns-spray hjelper dessverre ikke noe for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...