Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg hatt det utrolig vanskelig... Jeg er røyker, men gjør mitt beste for å slutte å røyke. Hittil i dag har jeg røkt to og en halv røyk. For fire - fem måneder siden hadde jeg vel røkt mellom sju og ti røyk nå. Klokken er øyeblikkelig 17.00. Tidligere røkte jeg ca 20 røyk om dagen. Nå de siste dagene har jeg klart meg med fire og en halv - fem røyk pr. dag. Jeg synes det er et stort fremskritt, men ikke bra nok. Jeg skal slutte helt å røyke!

Jeg angrer meg for at jeg ikke sluttet før jeg ble gravid... Med svimmelhet, kvalme, følelser i berg og dalebane blir det særdeles vanskelig å slåss med avhengigheten! Men jeg er bestemt! Fast bestemt på å slutte!!! Og når behovet melder seg som verst, vet jeg at jeg kan sende en sms til samboeren min for å få oppmuntrende ord.

På jobben i dag er jeg sikker på at jeg kunne bitt hode av noen dersom de sa noe "feil" til meg. En av kollegaene mine maser i grunn ganske mye om at jeg egentlig burde ha sluttet å røyke på flekken da jeg fant ut at jeg er gravid. Enkelt for han å si det...! I dag tror jeg han forsto at han måtte trå litt varsomt. Han var hyggelig i dag selv om jeg kanskje var noe grinete og amper =/

Jeg har ikke satt noen endelig dato for når jeg skal være røykefri. Tror ikke det er rette tingen for meg. Jeg tar en dag av gangen og håper på å være røykfri innen kort tid.

Bah! Dette er vanskelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg syns du har vært kjempe flink. Fint at han /hun på jobben forsto at det ikke nytter å mase om røykeslutt, det er bare du som bestemmer dette. Kjempe bra at sambo støtter deg, slik har jeg det også. Det er så mye lettere å mestre hverdagen med positive mennesker rundt seg. Her inne på denne tråden er det så mye hets og mobbing at jeg prøver bare å lese det som har noe for seg, altså de som kommer med råd og støtte. Ønsker deg lykke til videre og håper at du når ditt mål du er jo kommet godt igang.

Skrevet

Jeg fant ut for tre dager siden at jeg var gravid. Jeg har vært gravid før og tatt abort. Forje gang jeg var gravid sluttet jeg ikke helt å røyke fordi jeg var ikke sikker på om jeg skulle ta abort eller ikke.

Denne ganger er jeg sikker på at jeg skal beholde det. Og etter at jeg fant ut at jeg var gravid, har jeg ikke rørt en eneste siggarett.

Til vanlig røyker jeg en 20-pakning dagen, pluss-minus, og jeg har røykt i seks år. Det som fikk meg til å ikke røyke denne gangen, var tanken på at det går utover den jeg vil elske høyest av alle i verden, sitt liv. Når man røyker med barn i magen, klarer ikke barnet å puste skikkelig tre timer etter røyken og det er jo helt forferdelig å tenke på.

Jeg har selv, kjempe lyst på røyk. Når jeg er med venner, når jeg venter på bussen, etter middag, etter froskost, på vei til jobb!! Helt seriøst nesten hele tiden! Og det er helt forferdelig å ha det sånn, men jeg vet at en dag går det over. Jeg ville ikke tatt den røyken for det ville ødelagt for meg selv. Uansett så håper jeg at du står på, kutter røyken, og biter deg gjennom torturen! For du får så mye godt ut av det til slutt:) Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...