Gå til innhold

ks på kk i bergen

Anbefalte innlegg

Hei, skal få utført ks på kk i bergen i midten av nov. Er det noen med erfaring derfra som kan fortelle meg litt om sine opplevelser? Har gått til kontroll på kk hele sk. og blitt tatt godt vare på der, men når jeg skulle søke om å få innvilget ks. opplevdes det som et mareritt. Jeg hadde to samtaler med lege/overlege og det var råtøft. Spesielt siden de overhodet ikke hadde satt seg inn i min situasjon/lest journalen min ved første samtale. Jeg var psykisk sliten i en uke etter jeg fikk innvilget ks. Men nå er jeg snart i mål og som sagt lurer jeg på om det er noen som vil dele opplevelsene sine fra kk med meg. På forhånd tusen takk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10778762-ks-p%C3%A5-kk-i-bergen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg , vet hvordan du hadde det da, jeg ble nekta på kk bergen og var psykisk knekt hele svangerskapet mitt, men fikk innvilget på voss i siste øyeblikk.Var psykisk sliten et halvt år etterpå jeg...

Men gratulere for at du i det minste fikk innvilget=)

• 2 uker senere...

jeg måtte ta KS grunnet seteleie/trangt bekken/stor baby og det gikk veldig fint. legen hadde full forståelse for situasjonen og det var et stort team som sørget for at alt gikk bra :) ble liggende litt vel lenge på intensiven etterpå (savnet babyen) men summa summarum så var det en helt grei opplevelse. Jeg ønsket en mest mulig naturlig fødsel men fikk ikke velge :( Håper jeg kan få føde vanlig neste gang :)

Lykke til! Håper du får en lege som er litt mer samarbeidsvillig enn de du har vært borti så langt. Dumt å skulle ha enda mer å bekymre seg for i en sånn situasjon!!

*trøsteklem*

Hei til deg som fikk ks på voss. skal til voss i neste uke til samtale. Har hatt en pyton samtale på kk i bergen med avslag.. hadde en reptur(måtte sy mye!!!) sist jeg fødte for 1,5 år siden..Gruer meg til samtalen... har vært helt på tuppa de siste ukene ,tok helt knekken på meg på kk.. sykt hvordan de vurderer hvem som skal få ks og hvem som ikke får!!!! du må liksom bryte helt sammen... noen gode råd før vossa turen min ?hva skal jeg si, må få dette ks der !! har termin 29.12.venter jente.

Slapp av, på Voss er de menneskelig, de hører på deg og forstår hva det gjelder før du åpner munnen=) Fikk en veldig forståelse der oppe , de har psykologisk innsikt.KK Bergen er en katastrofe og vist du blar tilbake ca 9mnd - 1 år på denne ks siden så vil du finne mange tråder hvor folk forteller om grusomme episoder på kk bergen hvor de ble nekta ks selv om det var fare for liv og helse hos både mor og barn.På kk bergen er det kun statistikk som teller og det at de skal holde ks statistikken lav slik at de kan skryte overfor andre sykehus, da fremstiller de det som at de har klart å snakke den vordende mor i fra tanken om ks igjennom sine fantastiske psykologer på kk bergen..............(liksom...)...disse kvinnene har i virkeligheten dratt til Voss og fått profesjonell hjelp der av leger og jordmødre som kan litt om psykologi og det å ivareta mor og barn i svangerskapet.Der jar de skjønt at det betyr mye for fosteret om mor har et bra svangerskap.Jeg hadde blodpropp i morkaken og legen sa det kunne skyldes presset som jeg hadde i fra kk bergen fordi de psyka meg ned gjennom sv.skapet ved å nekte meg ks selv om jeg haddegode grunner nfor å få ks.Legen på voss syntes det var horibelt at jeg ble nekta.Det finnes maaaange slike historier og - ja verre en min for noen har mista bebien sin før ved vanlig fødsel og alikevell blitt nekta ks ved neste fødsel på kk bergen.De er skumle der rett og slett.

Men lykke til på voss.Bare fortell hvordan ting er du og si at det er uaktuellt med vanlig fødsel.Regner med at du får innvilget på voss, men skulle det bli problemer så går det ann å bli overført til oslo området eller østlandsområdene- der nektes ingen ks .

Videre så er det mulighet å få ks i england ved f.eks portland hospital, det kan bestilles men dette sykehuset er vel et av de dyre i englan, fins sikkert andre som er billigere.Der få r man altså utført ks på eget ønske ved ebtaling.Dette kan være en trøst å tenke på når man sloss mot det norske , horible helsevesenet.Igjen : lykke til=)

Jeg tok like godt å dytta opp noen tråder fra kk bergen, de lå på sånn ca side nr 11, du finner sikkert noen flere der og utover....

tenk det var to damer som stod frem i dagbladet med sine historier, som du leser på trådene jeg har dytta opp så har det hendt fæle ting før på kk bergen, du er ikke alene om å bli avvist der oppe, jeg har medfølelse med alle gravide som kommer i en vanskelig situasjon å bli nekta ks på kk bergen når de så sårt trenger denne fødselshjelpen, derfor har jeg dytta opp disse trådene.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...