Gå til innhold

ingen tur denne måneden, sukk......

Anbefalte innlegg

Var UL idag, og fikk beskjed om at eggløsningen kom til å komme på feil side.. (er litt tett på ene siden). Litt nedtur. Før føltes det ihvertfall som at jeg hadde mulighet hver måned, nå vet jeg ikke hvor mange måneder det går til neste mulighet.. . Fikk ihvertfall beskjed om at når EL kom på rett side så skulle jeg kunne bruke EL-sprøyte, og på den måten få hjelp til å time insemineringen.....

Er det andre som har brukt EL sprøyte på denne måten? Hvor mye koster det?

Da blir det ihvertfall kaffe til frokost i morgen (og noen dager til).....:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10778652-ingen-tur-denne-m%C3%A5neden-sukk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår hvordan du har det, jeg har også opplevd og måtte hoppe over noen sykluser med insem., dog ikke av samme grunn som deg. Enda godt det ble konstatert da, så du ikke reiser på bomtur.

Jeg har blitt en flittig bruker av el sprøyte etterhvert. Du scanner deg noen dager før forventet el og måler folliklerstr. Str avgjør når du skal sette sprøyte (i magen og gjør ikke vondt) og når du skal insem. Folikkel str. er gjerne 20-22 mm under insem. og vokser vel 2 mm per dag. Merke Ovitrelle blir ofte brukt og koster 340,-. Med sprøyte blir det litt enklere og time reise og insem. tidspunkt. Såfremt at alt er iorden og klart for insem.

Får håper du blir klar for tur om ikke lenge. Lykke til :)

Huff så trist at det ikke ble eggløsning på rett side denne gangen. Dette er jo en så utrolig tøff situasjon uansett og man vil jo reise ned hver måned for å ha sjansen til å bli gravid - HVER måned. Selv driver jeg å tester for å finne EL. Håper å komme meg nedover i løpet av et par dager. Hold meg oppdatert om hva som skjer:-)

Så synd at det ikke ble noen tur på deg denne mnd. Men det er veldig bra at du slipper unna bomturer og vet at egget kommer på riktig side neste gang du skal nedover. Vet alt for godt hva det vil si å vente, føler selv at hele livet mitt er på vent for tiden.

Takk for innspill på hvordan og pris på EL sprøyte.

Har fått dagens nedtur litt på avstand nå, men det er jo skuff akkurat der og da.

Er veldig lettet nå. Har fått fortalt en god venninne om prosjektet og fikk tilbakemeldingen : "så stilig"... Så en god dag alt i alt....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...