Gå til innhold

ang.hcg prøve...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tok en blodprøve forrige tirsdag for å måle hcg nivået, men når jeg ringte nå for å få svar på prøven, fikk jeg bare vite at den var positiv... men det var jo ikke det jeg skulle vite...

må jeg vente enda en uke for å få svar og da må jeg vel ta en ny blodprøve???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du visste at du var gravid så var vel ikke det nytt.

Tatt hcg i dag og skal ta ny til torsdag.

Meningen med hcg er vel for å se hvordan den stiger eller det vi ikke vil synker.

Tror nok jeg hadde krevd bedre svar enn det.

Hvorfor har du tatt hcg,er du redd det er noe galt?

Skrevet

Hvorfor måler du hcg nivået? Trodde man bare målte det for å finne ut at om man er gravid eller ikke.

Det ikke rutine å fortsette å måle nivået av hgc gjennom svngerskapet hvis man ikke mistenker at noe er galt??

Skrevet

målte det fordi jeg mistet i sept og lurte på om hvor høyt det lå nå...

og for å være sikker på at det ikke hang igjen fra da...

Skrevet

..jeg trudde du hadde slutta her jeg...

Skrevet

er nå innom hvis det er noe jeg lurer på..

Skrevet

..så du slutta ikke likevel da?

Skrevet

En "positiv" prøve i ditt tilfelle er verdiløs - du bør ta to prøver ca med en ukes mellomrom evt påvise liv på ultralyd etter uke 6-7.

Så du skrev at du testet positivt allerede i uke 3 og ikke hadde hatt mens mellom siden du mistet sist. Det kan ta så lenge som 6-8 uker før HCGnivået fra forrige svangerskap er så lavt at man ikke får utslag på graviditetstesten. Rakk du teste negativt mellom? Hvis ikke du rakk det, kan det hende man tester positivt og tror man er gravid men man er det ikke.

Be legen din om en ny kontroll av hcg så man ser en passe stigning - akkurat hva tallet er - ikke så viktig. Det er en veldig ca-prøve. Stigningen er viktig.

Les mer her; http://krakle.com/ventenett/hcg.html

Håper det er i orden med spira:-)

Skrevet

takk for godt svar :)

testet negativt forrige gang, selv om legen kunne se et tidlig sv.skap når jeg var.. dvs var kun 2 uker på vei da.. men blødde jo som vanlig mens og tok flere tester de påfølgende dagene som ikke var antydning til pos engang...

nå får jeg pos.el tester hele tiden og tempen er ekstrem høy enda :)

holder seg jevnt og trutt høyt hele veien...

er på dag 44, og 29 DPO...

men tar meg en prat med legen imorra jeg da :)

takk for svar..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...