Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #1 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg er i uke 32, jobber ennå 100% men merker på kroppen at det nå er på tide å trappe ned. Har kontorjobb og merker det i ryggen etter å ha sittet foran pcn hele dagen, har prøvd å avveklse med å gå litt rundt innimellom, men med en gang jeg reiser meg for å gå, omså for å gå på do, så er magen steinhard, det gjør vondt og presser nederst i magen, og jeg må gå sammenbøyd inn på toalettet. Ellers er jeg bare generelt sliten, mye vann i beina, og vanskelig å konsentrere seg. Merker på slutten av dagen når timelista skal føres at jeg ikke har utrettet så mye i løpet av en arbeidsdag. Problemet er at jeg aldri har vært sykmeldt!! Hva sier man når man ringer legen, sier man at man ønsker sykemelding, eller sier man at man trenger en time, sånn helt generelt? det er vel opp til legen å vurdere om jeg "trenger" sykemelding? uff, dette hadde vært så mye enklere om jeg noen gang tidligere hadde vært sykemeldt, men har alltid presset meg langt for å unngå det, har i grunn vært lite syk også tidligere. nå føler jeg derimot at det ikke er bare meg det går utover om jeg sliter meg helt ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10777136-hvordan-g%C3%A5r-man-fram/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnneSynnøve Skrevet 31. oktober 2007 #2 Del Skrevet 31. oktober 2007 God morgen:) Du skulle nesten tatt med deg en kopi av dette innlegget til legen din. Det er nemlig argumenter nok - i hauger og lass. Kort sammendrag: - fysisk sett opplever du at det er for stor belastning for deg. - psykisk sett opplever du at det er for stor belastning for deg. - sosialt sett, altså i forhold til jobb, opplever du at du ikke mestrer hverdagen. Du har rett i at det er legen som vurderer hvorvidt du trenger en sykemelding eller ikke, men når det er sagt.... legen tar avgjørelsen på bakgrunn av den informasjonen du gir. Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10777136-hvordan-g%C3%A5r-man-fram/#findComment-10782875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå