Gå til innhold

Johan + dialektforskjell!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og samboeren er enig i at Johan er et fint navn, men problemet er at mens jeg sier Jo+ han, så sier han Jo + ann... Jeg synes sistnevnte høres helt corny ut. Ville dere valgt bort navnet pga. dette eller er det ikke noe å bry seg med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke finne på å bytte ut navnet pga. forskjellig uttale.

Det er da bare et pluss! :)

Johan er et flott, internasjonalt navn.

Gratulerer med godt valg!

Skrevet

Johan er så fint at jeg ikke hadde brydd meg om dialektforskjellen!

Selv sier jeg det på "din" måte. (Er fra Oslo.)

Skrevet

Å, jeg skjønner deg så godt! Vi synes også Johan er et fantastisk fint navn - men bare når man sier det "Jo-han". Jo-ann blir litt harry for meg, og dessverre ville sambo sin familie ha uttalt det sånn. Hadde det ikke vært for dialektforskjellen ville det navnet stått sterkt hos oss og :)

Skrevet

Dialekter er da flott! Spennende ned forskjellig uttale av navn! Det blir det bare mer og mer av etterhvert som Norge blir en del av den store verden.Det er da bare gøy om noen sier JOhan, joHANN, JOann .....

Hurra for mangfoldet.!

Slutt å være pripne!

Skrevet

Man velger jo navn nettopp fordi man liker dem.... Men Jo-ann og Jo-han blir for meg to HELT forskjellige navn, hvor jeg synes det ene er pent, og det andre er harry. Om vi flytter etterhvert, i retning sambos familie, ville mao. vårt barn hete Jo-ann, et navn som verken meg eller sambo synes om. Det handler dermed ikke om å være prippen, men om å velge et navn som vi liker. Hadde vi blitt boende et sted hvor gutten fikk hete Jo-han, så ville vi kanskje vurdert anderledes. Handler ikke om å være prippen, har slett ikke noe med det å gjøre.. Men man vil jo gjerne like navnet til barnet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...