Gå til innhold

antall egg=overstimulering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange egg må en ha før det kalles overstimulering? noen med overstimulering som kan fortelle hvor mange egg de fikk? hva er symptomene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser at du nesten har mitt brukernavn :-) hvem er du da? :-)

Skrevet

Jeg hadde 24 egg på siste uttak, og var ikke overstimulert.

Skrevet

Hei

Overstimulering har ikke direkte noe med antall egg å gjøre selv om Noen kan få ut 25 egg uten å være overstimulert, andre blir overstimulert og har 10 egg f.eks.

Jegg fikk ut 13 egg og var overstimulert, det var fordi eggposene fylte seg opp med så mye væske etter uttaket at magen ble kjempestinn og væsken går ut i bukhulen , noe som gjør deg særdeles kortpustet og sliten..

Alvorligere symptomer er oppkast, smerter osv.

Lett overstimulering kan være bra, da legene sier det øker sjansene for at egget fester seg, er det alvorlig blir egginnsetting avbrutt og sykehusinnleggelse kan bli nødvendig med tapping av væske fra buken osv. Selv fikk jeg bare beskjed om å finne sofaen i nesten 2 uker.

Skrevet

Hei,

jeg hentet ut 22 egg i går og var ikke overstimulert selvom magen var oppblåst. Treg mage og mye luft er ikke tegn på overstimulering. Diare derimot bør man være litt obs på.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg tok ut 17 egg. Overstimuleringen kom ikke før 7-10 dager etterpå. Hormoner som løp løpsk og masse væske kroppen ikke klarte å ta unna selv. Lå på sykehus i 2 1/2 uke med rør ut av magen. Kunne gjort det 10 000 ganger til, er gravid med tvillinger :) Så mitt råd er ikke å bekymre seg for overstimulering :)

Skrevet

Jeg fikk ut 10 egg og ble hyperstimulert. Symptomer startet så å si samme dagen som uttak; oppkast , tungpustet osv. Ble innlagt på sykehuset og måtte tappe vann fra lunger 2 ganger + at jeg hadde magedren. Fikk ikke lov å sette befrukta egg tilbake og de sa hadde jeg blitt gravid ville de vurdert å gjøre abort pga fare for mitt liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...