Gå til innhold

Noen som har Emmaljunga edge duo combi med sports understellet???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke hatt Edge kurven, men understellet.

Vil bare skyte inn at det er KUN Mondialen som har håndtak til å bære bagen i ettersom det er kommet nye regler i Sverige og det synes jeg er kjempe teit for det er et MUST. Derfor ble valget i og for seg tatt for oss.

Den lille solskjermen edgen har på skjermen skygger ikke for noen ting.

Når det gjelder valg av understell valgte vi å ligge unna sporten denne gang. Grunn nr 1: Stoffbagen under er helt ubrukelig! Den subber nedi og går i sund med en gang.(Se innlegg i forum ang bagen)

Nr2: Teleskop håndtaket siger inn da det er en dårlig patent på de dingsene som er for å skru fast styret.

Nr3: Bremsene er skjøre!

Hvis du falt for det a du kan snu håndtaket vil jeg tipse deg om at det er kjappere å snu bagen rundt =D I tillegg holdt vi på å ødelegge skjermen når vi vippet over da denne er for bred for styret

Ville bare dele av den erfaringen vi gjorde sist =D En vogn er jo noe vi skal ha en stund og trives med, eller hva?

Jeg har en annen oppfatning av sportunderstellet. Er enig i at kurven under er dårlig, den er altfor lav. Men ellers er vi veldig fornøyd. Vi har ikke problemer med at teleskophåndtaket siger innover, da vi ikke er så høye, og har håndtaket på det laveste.

Veldig praktisk at det er vendbart (mest aktuelt etter at vi begynte med sportsdelen), når du først får dreisen på det, er det kjempeenkelt :-)

Den er kjempegod å trille.

Har aldri hatt problemer med bremsen.

Et annet lite minus er bredden. Litt vanskelig å komme frem i butikker..

Ååååå så fint at noen har opplevelser med denne vogna,nå skal jeg vurdere det andre understellet isteden..Nemlig samboeren som falt for sportsunderstellet,men da må jeg prøve å sjekke ut det andre...

Vi har bestilt bagen men understellet kunne vi bytte om helt til dagen vi skal hente den..

Er bagen på vognen bra da?

Heisann!

Vi har bestilt edge duo med sportsunderstell, og gleder meg masse til vi får den i hus :o)

Noen venner av oss som har den vogna, er kjempefornøyd og hadde aldri kunne tenkt seg en annen vogn. De har ikke hatt noen problemer med vogna. Hun på butikken, sa at de solgte mest av Emmaljunga edge duo og den classic duo (tror jeg den heter) med sportsunderstell.

Masse lykke til med valget! Håper dere blir fornøyd med det dere velger!

Vi har den og er veldig fornøyde. Eneste vi kan klage på er tyngden og at kalesjen falmer.

Ellers er den en fantastisk god vogn, den beste av de vi har hatt.

Vi har ikke hatt noe problem med teleskopstyret og heller ikke bremsene.

Anbefaler virkelig den vogna. :)

Annonse

jeg har ikke edgen, men city cross, men har samme type bremse (bremsetannkrans) på mitt understell, og har aldri hatt problemer med denne. Dessuten har jeg også en sånn tøykurv under min vogn, og selv om den er lav har ikke jeg hatt noen problemer med den hverken at den siger eller at den går i stykker. Og jeg kjører vogna mi ganske hardt:-) Lang trilletur hver dag, all slags underlag, i all slags vær, inn og ut av buss, etc. Så jeg har bare godt å si om kvaliteten på emmaljunga sine vogner:-)

JEg har en Emmaljunga Duo Edge med Sport Cryptonite understell, men skulle jeg kjøpt Emmaljunga Duo om igjen så ville jeg valgt classic understell, og kanskje til og med den rimeligere vogna som heter Smart. Edgen er flott,men den er så TUNG, og det er stort sett sports-understellet sin skyld. Teleskophåndtaket har en dum patent somer tungvint å justere i forhold til f.eks Brios teleskophåndtak (hadde dette på forrige vogn, var det eneste jeg egentlig likte med Brio kombi hehe). DEn glir også ut når jeg drar vogna opp trapper. Jeg har kanskje snudd håndtaket 4-5 ganger på ett år. Sportunderstellet gjør at jeg drasser rundt på en vogn som veier flere kilo ekstra, og kostet 1000 kr mer enn Classic...

Stoffkurven under er jeg enig med de andre her i at ikke er det mest geniale Emmaljunga har funnet på. Bedre med en metallkurv sånn som Classic har.

Det som er flott med Sport er at vogna blir veldig stødig og god å trille og sove i. Og bremsen er kjempeflott!

Men min konklusjon er at den ekstra funksjonaliteten ikke er verdt pris og ekstra vekt.

Vi har den vogna og er kjempe fornøyde. har brukt den. Syns den er stor og praktisk. Noen sier den er tung også men det syns ikke vi. Så hvis du er ute etter ei go vogn som du kan bruke lenge, så velg den!

Kjempe fint med så mange engasjerte sjeler,vi reiser å henter vognen på Lørdag og får ta en siste titt på understellet da...

Fargen er i boks i allefall bright blue...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...