Gå til innhold

Lager en egen tråd, jeg... Om scooter vs timmy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen elskverdige timmy-kjørere måle hvor lang liggelengde og sittebredde den har? I en annen tråd her sto det at scooteren var over 100 cm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg fått noen til å måle scooteren en gang til for å sjekke, for ifølge produktinformasjonen til emmaljunga er den 90 cm.

Skrevet

Men hun hadde jo målt den med målebånd? Sjekket på emmaljungasidene, der står det jo faktisk at det er ekstra liggelengde? Ikke alltid de oppgitte målene stemmer helt, av og til kan man brette ned en klaff o.l.

Kan noen sjekke timmy og scooter, så får vi avklart det en gang for alle?

Skrevet

Var nettopp og målte vår em scooter. Den er litt over 100cm. 50-52 i ryggen og 50 i beina. Ble faktisk litt overrasket for jeg trodde den var 90cm, men det forklarer jo hvorfor 3åringen vår fortsatt har plass i vogna da.

Skrevet

Timmyen vår ligger i bilen, orker ikke springe ned å måle nå, men kan iallefall garantere at den IKKE er over 100 cm. Tipper den er 90 som angitt. Så scooteren er nok lengst da ja.

Har forresten hørt før at vogner har vært lenger enn det som oppgis, tfk-hardbagen skal være 80 cm ifølge produsenten men er blitt målt til 85.

Kan prøve å få målt Timmyen litt seinere i dag.

Skrevet

Babyshop dama sa at Scooter vogna har lengre og bredere plass enn Timmy vogna.....

Skrevet

Fikk ikke målt vogna vår i går, men tror nok helt sikkert et stemmer at scooter er lengre og bredere ja. Den er i det hele tatt en litt større trille. Så til store barn er den sikkert det beste kjøpet.

Fordelen med timmy er at den har full liggestilling (men dette er jo ikke så viktig når barna er store da), har avtagbar frontbøyle og kalesje som kan dras langt fram + at man kan kjøpe solskjerm og regntrekk med ekstra skjerm på som tilbehør. Da blir den veldig lun og god. Og så kan man velge lufthjul til den.

Men den er bred nok da, bruker voksipose i vår uten problem.

Vi har valgt timmy fordi den skal brukes både av baby og 2-åring, skulle jeg hatt vogn til kun 2-åringen hadde jeg sikkert gått for scooter

Skrevet

Hvor bratt er egentlig ryggen på scooter i nederste stille? Tenker på den som sovevogn til en som nærmer seg to, de dagene han ikke er i bhg. Gjør jo ikke noe om der er litt helling akkurat, men synes dere den blir for bratt? Har tenk på begge disse selv, men høres som scooter er beste valget m t på str, utenom at Timmy kan legges helt flatt.. ?

Skrevet

Jeg var veldig opptatt av dette med full liggestilling før. Men da ungen var nesten 2 år, kjøpte jeg TFK twist. Der er ikke full liggestilling, men omtrent som scooter,vil jeg tro. Og ungen ligger så godt der,atte.. Husk at spesielt når de blir litt større, så er det ikke så veldig behagelig å ligge flatt ut , med seler, i en smal vogn...Bedre da å ligge litt oppreist, med beina LITT ned.

Skrevet

Jo enig i d, absolutt. Men du mener at Scooter ikke er særlig brattere enn TFK altså? Da er d jo veldig grei liggestillilng egentlig. Det var det jeg lurte litt på, hvor bratt den egentlig var.. :)

Skrevet

TFK har iallefall ganske bratt ligestilling, ble litt paff da jeg fikk den i posten. Hadde lest overalt at det var full liggestilling. Kan ikke tro scooter er noe brattere, isåfall har den bare sittestilling....

Skrevet

Synes scooter sin liggestilling er helt ok. Ryggen er ikke helt flat, men ikke særlig bratt heller. Fotbrettet er jo flatt da. Så beina ligger ikke nedover liksom. Min sønn har brukt den fra 8 mnd til nå, nesten 3 år, og har ligget fint hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...