Gå til innhold

Venner med eks'er- hva syns dere er akseptabelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fed up med eks'ene til kjæresten min at jeg kjenner det blir for mye...vi har vært kjærester et halvår, og det at de ikke ga fred i begynnelsen er for så vidt normalt...men at de aldri kan gi seg og fortsetter å ringe/ maile fortsatt, det skjønner jeg overhodet ikke..

Et par av de siste skjønner kjæresten min selv at han ikke skal ha kontakt med, men i og med at de fortsetter å ta kontakt, gjør at jeg spekulerer på om han gir respons bak ryggen min....?

Et par av de andre holder han kontakt med på tross av at han vet at jeg blir usikker og ikke liker det, hun ene som han har vært sammen med i 12 år tidligere var opptil flere ganger daglig inntil nylig, ei anna har han "trappet"ned til ukentlig...og det er ei som har lurt han og vært skikkelig slem mot han tidligere, som han sier han ikke liker en gang...skjønner ikke at han absolutt må ha kontakt om han ikke liker ho, men han sier han tar tlf når han kjeder seg...argh!!

Jeg føler at han ikke respekterer meg når han fortsetter tross at han vet hvordan jeg føler det...hva syns dere om kontakt med eks'er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er av typen som syns eks-kjærester blir veldig slitsomt om de skal ha kontakt daglig, og tar seg friheten til å sende både frekke meldinger og ringe for å fortelle både det ene og det andre når de er fulle. Her i huset satt jeg foten ned fra dag én og sa at dette var noe jeg ikke ville akseptere. Går man inn i ett nytt forhold, gjør man det med blanke ark.

Virker som kjæresten din har stort behov for oppmerksomhet og anerkjennelse. Det at eks-kjærestene hans stadig ringer, og er på besøk minner han på at han er attraktiv - dine negative reaksjoner som følge av sjalusi (naturlig nok) er som å kaste mer ved på bålet, og han nyter det.

Syns du skal sette deg ned og snakke med han om dette igjen. Hva er det de snakker om flere ganger daglilg, når han sier han egentlig ikke er liker vedkommende engang som han nå har trappet ned til "ukentlig" kontakt ? Har han barn med henne han har vært sammen med i 12 år, siden de har kontakt flere ganger om dagen ? Syns dette virker usunt.

Nei vet du hva altså. Dette er respektløst gjort overfor deg.

Skrevet

Er veldig ueinig i det du her skriver! Om man ikke funket som kjærester så er ikke det det samme som at man ikke liker hverandre, og ikke kan ha et vennskap. X-er er jo faktisk x- som i forhenverende/tidligere/FORTID. Altså x-kjæreste, men nå venn!

Å ha venner av begge kjønn tror jeg er bare positivt! Og at du reagerer går på deg og din usikkerhet. At du ikke stoler på kjæresten din er jo alvorlig! Har han vært utro? Er du så usikker på deg selv og deres forhold? Å være sjalu er en skikkelig ekkel følelse, og han burde ta noen hensyn til det, men du kan ikke kreve at han ikke skal kunne være venner med venninnene sine!!

Skrevet

Jeg forstår deg godt. Selv synes jeg for eks. det er greit at kjæresten min går på en fest der ex'en hans er, og at de sitter og snakker og har det hyggelig den kvelden. Jeg ville dog ikke likt det om han hadde tett ukentlig kontakt med exene sine. Da ville jeg trodd at han ønsket å "smøre egoet "sitt, få en type bekreftelse fra dem. Jeg synes ikke exer kan sammenlignes med "venner av det motsatte kjønn"-med exer har man en forhistorie man ikke har med sine venner. Noe legger man fra seg når man går inn i et nytt forhold. Intim følelsesmessig kontakten er en av de tingene.

Skrevet

"Intim, følelsesmessig kontakt med exer" mente jeg å skrive.

Skrevet

Nei, det kan så være men dersom man har en ny kjæreste som helst ikke ønsker at man skal ha daglig kontakt med sin eks-KJÆRESTE bør vel den nye kjæresten gå foran å beholde daglig kontakt med sin eks-kjæreste eller hva ?!

Tror få av oss ønsker å tenke på hva partneren har gjort i sitt tidligere liv, og hvem han har vært sammen med. Om du er av den meget aksepterende typen, så får det være opp til deg selv å avgjøre det. Jeg forstår henne godt - og hun innrømmer selv at hun blir usikker, bør ikke det være grunn nok ?

Eks-kjærester tilhører fortiden som du selv refererer til. Jeg drar ikke fortid inn i mitt liv eller forhold i allefall. Dersom den nye partneren har barn med en tidligere kjæreste/samboer/ektefelle vil man måtte forholde seg til eks'en hans på en annen måte, da det er hans barn sin mor.

Skrevet

Jeg og min ex gikk fra å være samboere og kjærester til bestevenner. Vi snakker sammen hver dag, og tilbringer mye tid sammen. Nå har ingen av oss gått inn i nye forhold enda, men jeg håper ikke at ting vil endre seg. Jeg skjønner jo at vi ikke kan snakke sammen hver dag og heller ikke møtes så ofte som vi gjør nå når vi treffer nye, men jeg ønsker da aldri å miste kontakten med han.

Vi er så gode venner, at jeg tror og håper han kan bli bedt i bryllupet mitt, for å sette det litt på spissen...

Skrevet

Jeg hadde ikke likt å hatt det slik..

Men jeg og samboeren har blitt enige om ikke noe kontakt med ekser. Dvs verken han eller jeg skal ha kontakt med de. Ene eksen min er veldig grei og har stilt opp mye for meg, så jeg kunne gjerne fortsatt å ha kontakt med han, men siden jeg jo da må la kjæresten min ha kontakt med sine ekser, så lar jeg være...

Så det eneste nå er at ene eksen hans sender sms til meg(hun har ikke nr hans) og truer med det ene og det andre...

Skrevet

Jeg er enig i at det funker dårlig å trekke på x'er inn i nye forhold.

Selv var jeg sammen med en slik fyr i nesten 7 år, og min erfaring er at selv om han kanskje går med på å slutte å henge med x'ene, så endrer ikke hans behov for oppmeksomhet seg. Min begynte med ting bak ryggen min etc. helt til jeg tilslutt gikk fra ham. Nå er han samboer med barn, og jeg nekter å svare på mailer og txtmld. han sender meg. Jeg er så utrolig glad for at jeg gikk!!!

Menn med et stort behov for oppmerksomhet = trøbbel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...