Frk. Arwen Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har lyst til å arrangere babyshower for ei venninne som er gravid, men år i svangerskapet er det vanlig å gjøre dette? Vet det ikke er helt tradisjon her i Norge enda, men hvorfor ikke gjøre det? Gir kanskje moren litt ekstra inspirasjon til å gå inn i resten av svangerskapet også...Det skal være lov å glede seg og feire litt :-)
mor.monsen Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Har aldri hørt om noen i norge som har hatt det. Men tror kanskje det er mot slutten av svangerskapet. Det pleier i hvertfall å være det på tv.
Mininni Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg tror heller ikke det er særlig vanlig - jeg har drøssevis av venninner med barn, og har aldri vært i noen babyshower. Men jeg er enig med Veronica&Thomas at det må nødvendigvis være ganske sent i svangerskapet. Her er en link til en side med "Baby Shower Etiquette" - her står det at det arrangeres mellom syvende og niende måned. http://www.preggiepeggy.com/etiquette.htm
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Så kjekt! kanskje slutten av 2. trimester kunne være en fin tid? Da er den fremtidig mor litt mer oppegående/orker mer enn i slutten av svangerkapet?
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Så kjekt! kanskje slutten av 2. trimester kunne være en fin tid? Da er den fremtidig mor litt mer oppegående/orker mer enn i slutten av svangerkapet?
Linaria Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 Kanskje det bare er i min omgangskrets og familie, men jeg synes at både jeg og babyen som er på vei blir feiret mer en nok allerede... Får flere telefoner hver dag fra folk som lurer på hvordan jeg har det (og jeg er i tipp topp form, hadde nok fått enda flere telefoner hvis jeg var syk). Jeg har allerede fått flere gaver til babyen, besteforeldrene har tibudt seg å kjøpe omtrent alt utstyr vi trenger (den ene siden gir vogn, den andre siden seng, stellebord mm). Jeg har allerde måttet be folk om å ikke kjøpe mer klær i størelse 50, og har byttet en del inn til 56. Og jeg er bare i uke 14 enda!!! (Og det er både jul og min fødselsdag før ungen kommer...så jeg tipper ungen min blir mer en nok utstyrt...) Har forøvrig aldri hørt om noen som har "baby shower" i Norge. Kanskje amerikanerene ikke har samme tradisjon for å "automatisk" gi gave til de man kjenner som får baby, slik at de "må" ha en fest for å få noe? Det er jo faktisk ganske dyrt hvis man må kjøpe alt selv. Hvertfall hvis man skal ha alt nytt. For det er tross alt vanlig å gi en gave til nye babyer her. Jeg vet at ikke alle er like heldige som meg, men de fleste får en del likevel. Selv arbeidsplassen pleier jo å samle inn til en gave. Naboer gir også ofte en liten ting... Men selvsagt, selv om babyshower absloutt ikke ville vært noe for meg -jeg ville syntes det var pinlig at folk på en måte måtte gi meg en gave (nå gir jo bare de som vil)- så kan jo venninden din sette kjempestor pris på det likevel. Men jeg hadde foretrukket en helt vanlig vennindeaften- uten alt babysnakket. (grøsser litt når jeg tenker på hvordan det vil bli i dagene etter at ungen er født... men, vil jo ikke ødelegge moroa til folk heller- kjekt at ungen er velkommen av alle...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå